söndag 25 januari 2009

Ny leksak

Nu har min gamla trotjänare fått stiga åt sidan för en ny snygging - nej, jag har inte bytt ut Janne, jag har köpt en ny telefon.
Efter att ha hängt med i jag vet inte hur många år så kommer nu min Z600 att få gå i pension, och en sprillans ny W980 har fått ta dess plats.

Jag gjorde ett försök med att köpa mig en mobil för nått år sedan, men den gick sönder med en gång och jag orkade bara inte hålla på o krångla så jag sparkade liv i Z600:an så att den fick hänga med ett tag till.. och jag tycker nog gott att den hade klarat sig något år till.. men Janne börjar bli "aningens" trött på min kära gamla mobil som inte laddar som den ska osv. så efter lite övertalning så gick jag med på att köpa en ny.
Och här är den nu... ny o fin och med en massa fiffiga finesser!


Jag har än så länge inte tankat över så mycket musik – men lite Uffe, Bruce och Bob har det i alla fall blivit.





Förutom att vi varit och köpt telefon så har helgen varit ganska lugn och trevlig.
”Projekt välstädad lägenhet” kom inte längre än till en städad toalett och nybäddad säng (är någon förvånad?).
Så förutom att vi ätit gott, handlat telefon (och lite annat smått o gott så klart) och sett på film så har jag slappat massor och tränat litegrann.
På lördag har vi ordinarie softbollträning mellan tre och fem, och idag så körde jag och en annan tjej som heter Åsa en extra träning mellan elva och tolv. Som den älskling han är, följde Janne med och kastade bollar till oss - och filmade hela spektaklet så att man förhoppningsvis kan se vad man gör bra, och vad man gör mindre bra så att man kan förbättra sig.
Här lägger jag in en liten filmsnutt så att ni kan se hur himlans kul det är med softboll (även om jag får erkänna att det blir ungefär 1000 gånger roligare när man få börja träna utomhus)!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar