fredag 23 januari 2009

Tolv vildbasar på 200 m²

Idag har jag haft basebollträning med tolv vilda ungar i en 10x20 m stor liten gympasal. Det var full rulle vill jag lova! Riktigt kul..
Vi hade med flera nya ungar idag som inte varit med och tränat förut – och de var jätteduktiga allihopa. Speciellt kul tycker ju jag att det var att en ny tjej var med – hon var jätteduktig och man såg att Maja, vår hittills enda tjej på ungdomsträningen, tyckte att det var kul att de var två. Och förhoppningsvik kommer hennes syrra också att komma med nästa gång. Då blir det värsta tjejgänget…
Träningen avslutades med en lite tävling där det gäller att slå bollen över salen och träffa väggen, samtidigt som motståndarlaget ska försöka fånga bollen. Tävlingen var jämn och den slutade 10-11. Efter träningen var båda Åsa och jag så där lagom trötta i öronen, och det kändes skönt att gå hem och rinna ner i soffan.

Nu ser jag fram emot en lugn helg då jag inte ska göra nått alls utom att städa, tvätta och framför allt äta god mat och dricka gott vin!!
Nästa helg spelar Janne på O’Learys med AD/DC på fredag, och på lördag ska vi på countryfestival(!) i Sunne. Nej – det är inget vi hittat på själv, det är min pappa som fått ett stôlleröck och bjuder oss – och det kan nog säkert bli både kul och… intressant.
Helgen efter det bär det iväg till Stockholm på träningsläger med softbolltjejerna.

Så… det blir att passa på att slöa riktigt ordentligt den här helgen… tror bestämt att jag ska börja fredagen med en liten sovmorgon.. ja, inte för att det skulle vara nått unikt.. men ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar