lördag 2 maj 2009

Totalt slut!

Nu är jag nyss hemkommen från årets första softbollmatcher, som var…. helt otroliga.



För det första så spelade vi softboll mellan klockan 12.00. (lägg då också på ca 1h uppvärmning) och ca 17.30. Och för att toppa detta så var det gassande sol och jättevarmt. Slutsiffrorna var inte direkt softbollmässiga utan hade snarare platsat i en handbollsmatch, helt sjukt!!

Första matchen började riktigt dåligt, varken pitching eller cathcing fungerade speciellt bra, och även resten av det defensiva spelet var milt sagt skakigt. Själv började jag som cathcer, och satt nog de två längsta och jobbigaste inningarna i mitt liv kändes det som – som tur var så var Linn med och kunde byta av mig.

Själva slagningen och det offensiva spelet fungerade däremot bra, vi både slog riktigt bra och var aggressiva och vakna ute på bas. Själv är jag väldigt nöjd med min offensiva insats, då jag slog flera dubbels (dvs slag där man kommer till andra bas) och några singles (slag där man kommer till första bas). Ute på bas fungerade det också bra och jag är speciellt nöjd med det faktum att jag faktiskt slideade ett par gånger (och så lät jag så klart bli att göra det när jag verkligen borde ha gjort det *skrattar*)


Första matchen började vi i underläge som vi gradvis tog in, och i sista inningen så gick vi om Norrköping som dock kvitterade till 28-28 och matchen gick till en åttonde inning med tie break. I den sista inningen kunde vi dra ifrån och ta hela 11 poäng och Norrköping klarade aldrig av att komma i kapp och matchen slutade 39-30 till oss. (för er som inte är så insatta i softboll så brukar man kanske ta 0-7 poäng i en match eller nått… att ta mellan 10-20 poäng är mycket, så dessa siffror var väl inte direkt smickrande – men vi vann i alla fall) I andra matchen så spelade Norrköping med väldigt orutinerade ptichers som inte riktigt klarade av att kasta strikes utan gav bort väldigt många walks och vi kunde bara promenera ut på bas. Vi var ganska ivriga att avsluta matchen i tredje inningen (om man leder med 20 poäng eller mer efter tredje inningen så bryts matchen – en så kallad "mercy rule") så vi såg till att ta ordenligt med poäng så att inte Norrköping skulle råka knapra in på oss när det blev deras tur att slå – och den matchen slutade 43-7. Vid det laget var vi alla glada att det äntligen var över och det var dags att åka hem. Alla var mer än lovligt trötta och möra. Undrar just hur man kommer att känna sig i kroppen i morgon när det är dags att gå ur sägnen.


Så – nu sitter jag här med ett glas vin och bara slappar. Janne har spelning på Mastodont MC med AD/DC-bandet i kväll men jag känner att jag bara orkar inte gå och kolla. Nej en härlig dusch, ett glas vin och krypa ner under en filt i soffan känns som en perfekt kväll. Jag tror att jag ska hämta mig en bok, elda levande ljus och lyssna på musik nedkrupen i soffan… ja, så får det bli!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar