söndag 24 maj 2009

Trött!

Oj oj…idag är jag riktigt trött! Men gårdagen var toppen så det är det ju lätt värt!

Först upp svintidigt och åka ner till Göteborg för att spela lite softboll. Första matchen var sådär – vi spelade ganska dåligt och Göteborg spelade väll inte heller så bra och slutresultatet blev 14-12 till Göteborg. Defensivt var vi dåliga, offensivt tycker jag att vi får godkännt. Men i andra matchen var det som att vända på en hand – pitchingen fungerade toppen, catchingen funkade finfint och hela laget spelade jättebra med massor av fina spel och inga misstag. Och offensivt spelade vi också riktigt bra. Göteborg fick sätta in en ganska ovan tjej som inte pitchade så bra, men fick sen byta in en av sina lite mer vana tjejer. Vi slog riktigt bra och jag slog min fösta home run – förvisso slog jag den inte över staketet, men efter som att jag är så snabb så han jag springa hela vägen runt. ;-D


Klockan kvart över sex var jag sen, duschad och på väg hem till Värmland för att gå på bröllopsfest. Jag blev lite stressad när GPSen visade att det skulle ta fem timmar att åka hem – men jag lyckades att komma fram till festen till tio över nio så det hela gick riktigt bra må jag säga. Bröllopsfesten var kanon, och Helen och Jan var så fina, och efter som att jag en sån mjukis så grät jag som ett litet barn när jag fick se Helen i sin fina bröllopsklänning (och Jan var ju också fin så klart *ler*).




På festen var det massor med gamla bekantingar – och det var hur kul som helst att vara "hemma" och träffa alla (och som bonus så fick jag träffa Ulrikas "nya" kille… ja ja – hon har haft honom ganska länge men JAG har ju inte träffat honom tidigare – och han var jättetrevlig). Vi dansade, pratade skit och hade det allmänt trevligt, och när jag sen åkte hem till mamma på morgonkvisten när det började ljusna ute i den underbara sommarnatten efter att ha träffa alla gamla vänner o bekanta – ja blev jag riktigt nostalgisk!!


Min ständige vapendragare från "de gamla goda dagarna" - Ulrika!

I dag har jag då åkt hem från Värmland och så har jag sovit mig igenom F1:en. Undrar vilka roliga projekt jag ska dra igång med nu… nej just det nej… jag tror bestämt att jag ska vila mig lite och njuta av att jag hade så kul igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar