måndag 29 juni 2009

Nu djävlar är det sommar!

Ja, nu har det då i alla fall slagit till och blivit sommar – och det med råge! När jag satte mig i bilen och skulle åka och träna softboll förut så stod tempmätaren på 33 grader! (Och ja, det blev en ganska lugn träning där vi försökte att undvika att springa allt för mycket. ;-D ) När jag åkte hem efter träningen så hade temperaturen sjunkit till 27 grader i skuggan, och JAG ÄLSKAR DET!!! Jag gillar när det är varmt, varmt, varmt….

…och i denna värme så kan jag till och med lura ner Janne i vattnet, så det blir ju som en dubbelbonus så att säga. Idag åkte vi till Ramsjön och badade, en mysig skogsjö med klart vatten… och så luktar det myrmark där uppe.. en av de absolut godaste dofterna som finns! Efter det blev det som ni kanske förstår softbollträning (och jösses vad kul det var att åka o träna efter att ha haft två veckors uppehåll) – och nu när jag kommit hem från träningen så kom min söta sambo och serverade en iskall solöl med citron (INTE lime). Livet är gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar