lördag 8 augusti 2009

Kultur, sport och öl!

Vad mer kan man begära av en helg? Och jag har avnjutit alla tre i helgen!! Det ni, inte så illa faktiskt.

Igår spelade Janne med Bluestompers på ett vernissage nere på stan. Sju konststudenter från Oslo ställer ut på konsthallen i Örebro och vi var där när de öppnande!!
En trevlig kväll med konst och musik... riktigt mysigt, även om jag nog får erkänna att en del av verken blev lite för "svåra" för mig och min begränsade konstkännedom. Men va tusan... så kan det vara, man kan inte fatta allt!

Entrén utanför konsthallen.


Bluestompers.

Folk minglade, kollade på konst och lyssnade på musik i den fina sommarkvällen..

Deluxepojkvän!

Preformance art - svårare än man tror!

Två av konstnärerna gjorde nån form av "performance art"... och tja, jag fattade inget alls av den här killens grej - men både Janne och jag pratar ju om det idag och kommer väll så att göra rätt länge, så på nått sätt blev vi ju påverkade..

Först kom han in och satte sig på en stol, tog en nål och stack hål i sin hatt varvid nått brunt vatten sakta rinner ner på skjortan...


Sen efter typ 20 min reser han sig upp och går, och det hela är klart...


Det var fredagen det - på lördag blev det SPORT!
.
Idag har vi spelat två matcher mot Skövde (Svenska mästarna sedan flera år tillbaka). Som väntat så vann vi inte matcherna.. men vi spelade rätt bra för det mesta. Själv försöker jag ta med mig de bra sakerna... jag slog en trippelhitt och gjorde några bränningar som jag är nöjd med..


Jag catchar

Efter sport kommer öl!

Efter att jag kom hem från Skövde for Janne och jag till vår lokala pub/restaurant/pizzeria Rio och åt lite mat och drack ett par öl i det fina vädret. Det är så himla skönt att sitta ute och ha det trevligt nu på kvällen. Det är fortfarande varmt och gott.. men det har ändå blivit lite svalare så att det svalkar lite efter dagens värme. Mmmmm..... jag gillar sommaren!

Janne på Rio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar