söndag 2 augusti 2009

Myslördag!

Vi hade en riktigt bra lördag!!
Sovmorgon så klart och en god frukost.. sen bar det iväg! Vi tog cyklarna och for ut i skogen för att leta svamp.

Jag och min nya cykel som jag berättat om tidigare. Jag ÄLSKAR den - den rullar på så lätt så lätt!!


Och så fick jag användning för mina gummistövlar också. :)

Efter ett tag var det dags att svischa hem - ni ser ju själva hur racig min nya cykel är! :)


Dagens skörd - inte så mycket men inte heller så illa.
.
Efter att vi varit i skogen så var det dags att öppna lite bubbelvatten! Efter att ha fått en grundlig och generös genomprovning av Freixenets sortiment på ost och vinmässan i våras så fick vi upp ögonen för deras bubbelvatten. Helt ok - och billigt som synden. :)
.

Mmmmmm.....

Sen for vi ner på stan för att kolla om det var nått drag på slotsfesten. Det var rätt mycket folk på stan och inte så lätt att hitta nån stans att käka, men till slut hittade vi ett ledigt bord på en italiensk restaurang på "andra sidan" stan.
.

Efter att vi käkat for vi ner på stan - och där var det tivoli med virvelvind och allt. Självklart var vi tvugna att åka karusell. Och jag måste säga att det var verkligen drag i den virvelvinden!!
.


Stan är vacker på kvällen!



Kvällens äventyr avslutades med en öl på Jac's

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar