söndag 27 september 2009

Härligt med höst...

Nu börjar det bli riktigt höstigt ute och jag njuter i fulla drag. Hösten är min favoritårstid.
Nu har jag plockat äpplen för vinterförvaring, plockat hasselnötter till jul och jag försöker komma på nått fiffigt sätt att komma åt päronen... kanske man kan lägga ut en presenning för dom att falla på...
Och så ska jag så klart plock RÖNBÄR och göra rönnbärsgelé! Det är så himla mycket rönnbär i år... inte nog med att man kan göra godaste gelén av dom - de är ju snygga också!!





















Lite om huset...

Det går sakta men säkert framåt... nu har vi köpt soffor (men inte fått klädseln än) och ställt in dom. Så nu väntar vi bara på att få hit sofbordet från lägenheten.
Men sofforna blev bra - vi köpte IKEA soffor och vi är rätt nöjda.. klädseln kommer att bli ett grovt vävt mörkbrunt tyg (gud vad roligt det lät då..) som var skitsnyggt tycker vi. :)

Jag har också ramat in plancherna vi köpte på Racksta museet i sommar. Två av Gustaf och två av Maja Fjæstad - det blev skitsnyggt. Och så har jag köpt åtta svarta lite mindre ramar som jag ska sätta i hallen med svartvita blueskort på Janne som jag tagit... kommer nog att bli läckert...






Hurtbulle
Ja, ni läste rätt... jag skrev hurtbulle. Fast i ärlighetens namn så är väl kanske det lite överdrivet, men i alla fall... nu är jag så in i bänken trött på min sega förkylning att nu orkar jag banne mig inte vänta på att bli frisk, så nu har jag kört igång lite försiktigt med träningen igen. Jag börjar med promenader och tänkte börja jogga lite (TRÅÅKIGT) om nån vecka eller så när jag förhoppningsvis är friskare. Snart drar ju softbollträningarna igång igen.. :)
Ute på min senaste promenad tog jag med kameran och tog lite kort...
.
Nämnde jag att jag gillar hösten...


Här i krokarna finns massor av hästar... jag börjar bli riktigt ridsugen. Undrar om man kan nässla sig in hos nån och få rida nån dag då och då....

Helgen.
Igår var Åsa här och hälsade på en sväng. Hon stannade ganska länge, och vi pratade en massa strunt.. hur trevligt som helst.
Vi fick en jättefin ljuslykta in inflyttningspressent som jag ska ta ett kort på och lägga upp här nån dag.
Idag for Åsa, jag, Mia, Moa och Frida till Skövde och kollade på softbollfinalen. Det var ritkigt kul, även om jag hade väntat mig en jämnare match. Nu koplade Skövde greppet om matchen redan i första inningen och Söder hade inte så mycket att sätta emot. Men en kul match att kolla på i alla fall.





Men nu tror jag bestämt att det är dags för mig att gå och sova... simma lugnt gott folk! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar