fredag 9 oktober 2009

Lägenheten börjar närma sig klar…

Ja, nu är det inte mycket kvar.

Nu har vi målat i vardagsrummet, måla dörrfoder och dörrar, satt upp taklist i hallen, målat bården i sovrummet och satt golvlister i hallen och sovrummet. Och nu är vi mitt i att sätta lister i köket… jag hoppas att vi blir klara i morgon.


Nån som kan gissa vilken del av listen som jag har limmat och vilken del av listen som Janne har limmat? (En ledtråd - det gick fortare för mig. En annan ledtråd kan ju vara att kolla på bilden och se var Janne står och klistrar.)

Idag har jag bestämt mig för en ny favoritaffär… nämligen K-rauta. Vi har varit där och köpt lite färg o så och fått bra service, och idag var jag där och skulle såga till lister att sätta under köksskåpen. Efter att ha mätt och insett att allt var ganska snett och att inga "standard dimensioner" passade in så gjorde jag upp en lista med små "brädlappar" med diverse olika höjder och längder… men som tur var så fick jag hjälp av bästa snubben som sågade upp allt till mig och som dessutom inte tog speciellt mycket betalt heller. En mycket lyckad shoppingdag. J


Så i morgon hoppas jag kunna börja städa och ställa i ordning lägenheten. Det blir så mysigt så att jag nästan inte vill att vi säljer den. (Nästan alltså.)
På lördag ska vi åka på bluesbåt. En liten kryssning med bra musik och trevligt sällskap. Ska bli riktigt skönt att komma iväg på nått kul.
//Sanna
PS. Vi var inne på systembolaget igen, och den gången gick det bättre. Och jösses vilken god whisky. Rekommenderas!!


En underbar liten sak - lagrad på portvinsfat! KÖP KÖP KÖP!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar