onsdag 21 oktober 2009

Vilket superhärligt höstväder vi har idag. Så där lite dimmigt och…. ja, höstigt helt enkelt! Jag älskar det!

Idag har jag tagit det ganska lugnt, har pratat lite med arbetsförmedlingen, tvättat av ett par innerfönster som jag ska sätta upp i tv-rummet, och tätat de sista innerfönstren på nedervåningen med pappersremsor enligt konstens alla regler.
Och så har jag varit ute och JOGGAT igen. Jag känner mig så otroligt snornöjd med mig själv! (JA, jag tycker så klart fortfarande att det är skittråkigt att jogga.) Jag ska försöka att komma iväg en eller två gånger till den här veckan, och sen kan man väl nästan våga sig på att säga att ”jag har börjat jogga” (jag menar – det hade kanske varit/är en något optimistisk och förhastad slutsats att dra efter två tre rundor *flinar*).

Så här fint var det ute på min superhurtiga joggingtur.
(Observera att jag inte som en riktig jogginfrälst skulle ha gjort använder ordet superhärlig, utan superhurtig)



Och så här trött var jag när jag kom tillbaka!
(Det var hemskt jobbigt i dag – jag funderar på om det kanske kan bero på att jag inte käkat sen frukost? Ska försöka äta nått nån timma innan nästa gång så får vi se).


Nu ska jag äta lunch, plocka i ordning lite mer i huset och sen ska jag förbereda mig inför kvällens äventyr - ska ut och äta med några gamla kollegor, det ska verkligen bli jätteroligt!

2 kommentarer:

  1. Jag önskar jag kunde övervinna mig själv och börja jogga igen. Gjorde det för många år sen, men när min hund som alltid följde med dog då blev det slut. Det blir dags att börja igen.
    Ha en jätterolig kväll.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är då inte lätt att motivera sig till att börja. Men med lite musik i öronen går det förvånansvärt mycket bättre, i alla fall för mig.

    SvaraRadera