fredag 6 november 2009

Idag har jag ångest. Sista veckodagen som fri arbetslös. På måndag börjar jag jobba igen. Missförstå mig rätt, det känns jättebra att börja jobba och att min chef ringde och fjäskade lite och vill ha mig till jobbet. Men jag ser verkligen inte fram emot att pendla över tio mil enkel väg till jobbet… får trösta mig med att jag kan samåka med ett riktigt gäng med sköna stôller.

Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte kommer att sakna all ledig tid! Det har varit riktigt skönt faktiskt… även om jag inte önskar mig nån längre tids arbetslöshet!

Igår så var det en snubbe här och tätade vår skorsten. Han micklade hela dagen, men nu så är i alla fall både kanalen till kökspannan och till öppna spisen försedda med nytt "puts" invändigt. Och på måndag kommer sotaren som förhoppningsvis kommer att ge oss klartecken att börja elda igen.

Nej, nu ska jag ta och städa "lite" – det behövs efter gårdagens övningar med bruk som bars genom huset upp till skorstenen och sot över allt. J

I kväll ska jag in till stan och festa lite med mina nygamla kollegor för att fira/dränka sorgen över flytten av kontoret till Eskilstuna. Det ska bli roligt att träffa alla!

1 kommentar:

  1. Hej. Förstår att det är med blandade känslor du börjar jobba igen. Men det brukar bli trist att gå hemma efter ett tag! Kram Annika.

    SvaraRadera