torsdag 28 januari 2010

Rådjur i drivor..

..var det när jag skulle åka hem från jobbet idag. Först så kom det en liten ”flock” på 8 st. och efter ungefär en kilometer när jag var nästan hemma så fann jag mig själv och min bil mitt i ännu en flock. Vältrafikerad väg idag!


När jag kom hem for vi och handlade, och i affären råkade vi hitta en lammytterfilé från en av gårdarna i närheten – så då fick det bli en spontan liten festkväll (i dag också). Vi lagade lammfilé med zucchinigratäng, sparris och en ”tzatziki” gjord på crème fraiche, zucchini, vitlök och rivet citronskal.



Till det här så knäckte vi vår sista flaska Finca Valpiedra 2001 – ett av de absolut godaste Riojaviner jag någonsin druckit. Systembolaget på Eurostop hade ett gäng och jag tror att vi köpte bort emot hälften eller så – men vi skulle ha köpt FLER!! Underbart vin – har du chansen att prova så gör det!



Nu ska vi avnjuta det sista av vinet, lite mörk choklad och kolla på nått roligt på svt play.


Simma lugnt gott folk!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar