söndag 30 maj 2010

MC-dag

En superhärlig söndag.

Vi började dagen med lite sovmorgon, åt frukost ute i solen på balkongen. Sen tog vi motorcyklarna till Jannes mamma och pappa och fick fika (det var ju mors dag – förlåt att jag inte ringde mamma!!!).

Sen tog vi hojarna och åkte ner till Linköping där en kompis till oss körde road racing.



När vi kom dit visade det sig att vår käre vän hade haft problem med växellådan som inte riktigt ville vara med i vänsterkurvorna. De hade varit tvungna plockat isär hela balunsen och hade precis fått ihop allt när vi kom dit.


Vi strosade runt lite, köpte oss lite mat och kollade på de race som var före 250klassen där vår kompis var med och tävlade.


En fin dag...


När det var dags för 250racet så klättrade vi upp på kullen för att se bra.... hur mysigt som helst.



Här kämpar vår tappre hjälte som till slut hamnade på 3:e plats om 5:e platsen..



Efter att racen var slut så letade vi oss hem vi en massa supermysiga små svängiga vägar.... en helt underbart mysig dag. Perfekt för lite motorcykelaktiviteter.

2 kommentarer:

  1. Såg ut som att ni hade det trevligt i MCsvängen! Själv var jag och tränade för Jan Schöneman och det gick jättebra, så jag ska väl inte klaga på att inget av alla mina barn inte kom ihåg mig, suck! :)

    SvaraRadera
  2. Aj då - din stackare!
    Men jag TÄNKTE på dig... jag glömde bara bort att ringa.. om nu det kan vara till nån tröst? ;-D

    SvaraRadera