lördag 1 maj 2010

Säsongspremiär



Då har vi spelat första matchen med vårt nya lag Norrköping. Vi mötte Söder på deras hemmaplan i Skarpnäck, och inte helt oväntat fick vi stryk.

Även om vi gjorde en hel del onödig misstag så var det några fina spel också, och även om jag inte tycker att vi fick helt godkänt på grund av lite för många enkla missar så var det inte helt underkänt heller. Jag tror att Söder är ett av de lag som kommer att slåss om SM-guldet i år, och de är ingen lätt motståndare att få i första matchen för säsongen.


För egen del så är jag halvnöjd. Inga katastroferors, men stundvis så var jag verkligen inte vaken... absolut nått att försöka förbättra inför nästa match.

I första matchen catchade jag, och i andra spelade jag 1B och LF. Defensivt så funkade det rätt ok.. några missar som catcher, men även ett par lyror och så. Offensivt var det... sådär/ok. Kom ut på bas ett par gånger tror jag.. och fick på nått rätt bra slag osv... men ändå inget att skriva hem om. Nu blir det slagträning. :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar