söndag 20 juni 2010

Det har varit en roligt helg. Superkul att träffa min gamla kompis igen, och hennes två ungar var superduperhärliga! Och jag har gjort såna roligheter som att åka minitåg på barnens ö och käkat glass!

.

Efter att vi vinkade av hela gänget på stationen tidigare idag så har Janne och jag inte hållit så himla många knop… vi har diskat och tvättat lite, kollat på MotoGP och tagit det ganska lugnt.

.

Vad vi HAR gjort däremot är att vi har vittjat vår myggfälla. I veckan så slog det till och vi fick otroligt mycket mygg helt enkelt.. och vi som ska ha midsommarfest kände att det fanns två alternativ. Endera skulle vi bli tvungna att tvinga alla midsommargäster att röka cigarr hela tiden, eller så åker vi på lantmännen och köper en Mosquito Magnet Defender. Jag kan väl bara konstatera att den verkar väldigt effektiv. Vi drog igång den i fredags, och jag kan väl säga som så.. vi har fångat äckligt mycket mygg, och resten av trädgården har redan fått mindre myggor.






Resten av kvällen ska ägnas åt god mat och mys! Kanske inget som överraskar någon av er?


Här kommer ett par blider på dagens skörd från vårt trädgårdsland!




Härligt med frukt och grönt framme på bänken - redo att användas till nått gott!


Tomaterna och vitlöken är alltså inte från vårt trädgådsland - utan köpemat. ;-)
.
.
Kvällens matplaner är att grilla kyckling som fått marinerat i olja, citron, balsamvinäger, chili och vitlök... till det så tror jag att jag ska fräsa upp lite rödbetsblad i smör och vitlök (som spenat - mums) och göra en jordärtskocksgratäng.
Kycklinglår i väntan på perfektion! ;-D



Så nu är det dags att korka upp en god cava, sätta på lite bra musik och börja laga mat!!


Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar