måndag 15 november 2010

Njuter av livet, det är precis vad jag gör idag!


Idag när jag kom hem så gav jag mig ut på en joggingtur, trots att det är mörkt och tråkigt väder. Jag bestämde mig för att springa till kyrkan (2km) och vända där om det kändes motigt, men jag kollade ut vart jag var tvungen att springa för att få ihop en 4km-runda ifall att.
Och när jag väl kom till kyrkan så var det inget snack om saken (jo, jag brukar ha ganska vilda överläggningar med mig själ om såna grejer) utan det var bara att fortsätta. Det kändes inte alls jobbigt... jag blev inte andfådd över huvud taget, jag hade en trevlig promenadpuls och ja.. det kändes helt toppen. Blev lite tungt i benen mellan 3 – 3,5 km.. men det gick över innan jag var hemma igen.
Jag trodde hel ärligt aldrig att jag skulle kunna jogga 4 km utan att vara SLUT.. (ja ja.. låt vara att jag fortfarande kanske inte slår några räcerrekord i joggning.. men va fan, det får bli en senare fråga.)
Tjohooo! =)

Och inte nog med det – helgen var riktigt bra också…














Janne inne på Tant Grön...

På lördag åkte vi runt o myste oss… först en sväng till tant grön i Vintrosa där vi köpte lite blommor o snören o sånt. Sen åkte vi till en snubbe som har begagnade möbler för att leta efter ett litet blombord att ha framför fönstret i pigkammaren. Vi hittade inget bord, men Janne köpte en skivspelare med vev för stenkakor (tjohooo!.. e.. ;-D ).
Efter det åkte vi in till stan.. köpte garn, gick i lite affärer och så.

Och som avslutning for vi till Nora (för att ronda värmeverket, Janne har beredskap) där vi till slut hittade ett fint litet bord.
När vi väl kom hem så upptäckte vi att bordet nog är liiiite väl högt för att stå framför fönstret… men fint var det i alla fall. =)
Vi han också med att gå på kondis och äta en smörgås och dricka kaffe...

Och på vägen hem stannade vi till och plockade lite ris att pynta med ute på trappen.


Igår stökade vi i trädgården hela dagen… ställde in hojarna, plockade ner partytält, ställde in sista utemöblerna, krattade lite löv, klippte ner rabatterna och hämtade två träd som Janne fått av en kompis som bor i villa i Kumla (och som då tagit ner dessa enorma träd på sin lilla villatomt och behövde få bort dom).
Och sen for vi till Jannes föräldrar och firade fars dag. Vi fick god mat och tårta... och självklart så hade Jannes mamma precis ett sånt bord vi letet efter stådendes uppe på vinden.

Janne och Kjell.

En riktigt trevlig helg alltså… och nu ska jag springa ner och sätta in en lammstek i ugnen tills Janne kommer hem! =)

Simma lugnt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar