måndag 10 januari 2011

Hej o hopp

Sitter här på lunchen och funderar över att jag borde gå ut och gå en liten promenad i det fina vädret ute. Solsken och några plusgrader… mmmm… ja, vi får se…

Vad har hänt sen sist då? Tja.. inte så där jättemycket måste jag väl säga. Vi har firat nyår så klart… lugnt och städat i år, men trevligt som vanligt så klart.
Sen så har vi…. Ja…. Inte gjort så mycket mer… mest tagit det lugnt.

Hade en skön halvvecka på jobbet förra veckan (med trettondag och klämdag), som tyvärr spolierades av dunderförkylningen Allan som slog till på onsdag… fick gå hem tidigare från jobbet och låg däckad ända fram till lördan då jag kände mig lite bättre. Ingen feber eller halsont, och inte så hostig… så då for vi till Norrköping och tränade softboll. Kände mig faktiskt mycket piggare efter träningen (även om det var en pärs att träna med när jag var lite sjuk… fast det är ju inte som om att det inte är nått jag gjort förut).
Men jag har hunnit med att spela en hel del x-box… det har jag…

Men nu är det nya tag som gäller igen. Ny vecka och nya möjligheter. =)
Jag hoppas ju på nedgång på viktfronten den här veckan (invägning i morgon), och så blir det att fortsätta med träningen. Målet att springa 8 km i veckan under januari står fast (hoppas att det funkar nu när det töar och vägarna blir isiga… annars får jag väl cykla på motionscykeln, och ta pulsklockan till hjälp för att hålla uppe tempot). Box-pass på gymet idag, softbollträning med mycket slagträning i morgon, jogging på onsdag, bodypump på torsdag och lite mer jogging i helgen… det ska nog gå att få till. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar