lördag 5 februari 2011

Megablogginlägg!

Den här veckan har jag haft det ganska lugnt.. både här hemma och på jobbet.

På jobbet har jag just nu inte speciellt mycket att göra, och det är i ärlighetens namn ganska tråkigt när det är så. Men som det ser ut så är det flera projekt på ingång, och får vi alla dom så kommer det nog att bli mer än fullt upp tror jag. Toppen kul!
Rent generellt så trivs jag fortfarande jättebra på nya jobbet i alla fall, roliga och trevliga arbetskamrater och väldigt skönt att ha så nära till jobbet.


Vad händer på softbollfronten?

 I veckan fick vi det supertråkiga beskedet att Norrköping blue sox (där jag tänkt spela i sommar) väljer att lägga ner sitt softbollag, så det blev för mig att börja fundera över vilken klubb jag skulle spela för i stället.
Personligen tycker jag att det var jättetråkigt att man valde att lägga ner i stället för att kolla med spelarna ifall att vi var villiga att försöka göra en satsning och värva fler spelare och så för att rädda kvar laget. Nu inte sagt att det hade funkat i alla fall, men jag hade önskat att vi försökt.
Vi är så få softbollag i Sverige så vi har liksom inte råd att tappa lag… men nu ser det ut som det gör, och man kan inte göra annat än gilla läget och göra det bästa av det.

Efter många långa funderingar om vilket lag jag ska välja att spela med i sommar så kom jag ändå fram till att det bästa nog blir Skövde. För er som inte är så insatta i softbollvärlden så är Skövde det lag som i flera år relativt komfortabelt tagit hem SM-guldet, och det är ett lag med många duktiga och rutinerade spelare.
Många funderingar kring var jag ska spela har det verkligen blivit… är jag nog bra för att ens få speltid i laget och kan jag tillföra nått, eller är det bättre att kolla med ett lite mindre rutinerat lag där jag kan vara mer säker på att få mycket speltid och där jag verkligen vet att jag kan tillföra mycket till laget? Hur ser möjligheterna ut att träna med laget vad gäller avstånd? Vilka lag i serien är i störst behov av spelare (jag menar, det vore ju katastrof att tappa ett lag till pga för få spelare).
Ja… helt enkelt djäkligt mycket olika funderingar helt enkelt.

Men ni känner ju mig – klart som fan att jag vill ha en utmaning!
Jag känner att det kommer att bli skitkul att spela i ett lag med många spelare som är duktigare än mig själv, där det är konkurens om platserna i laget!
Jag tror att chansen för mig att utvecklas är bra i det laget, jag gillar tjejerna och tycker att de har en bra attityd på planen och det ligger så pass nära att jag har möjlighet att åka dit och träna med laget.

Nu på vintern så tränar man på torsdagar och söndagar, så söndag är ju en bra dag att åka ner. Sen så ÄR det ju faktiskt så att det tar mindre än en timma till Skövde från Laxå där jag jobbar, så jag kommer att ha möjlighet att åka ner och träna nån gång i veckan i sommar även om alla träningar blir på veckodagar.
Så nu ska Åsa och jag åka ner på söndag och träna, det ska bli jättekul och himla spännande.

Hur går det med mitt träningsprojekt?

Som ni kanske inte missat så drog jag ju igång ett litet projekt för att komma i bättre form inför softbollsäsongen 2011 i september förra året.
Och hur har det gått då? Jo, jag är faktiskt riktigt nöjd.
Jag känner att jag har nått eller är väldigt nära att nå alla målsättningar som jag satte upp för mig själv.
Vad gäller vikten så har jag i alla fall gått ner 7,5 kg och även om jag inte lyckas gå ner 10 kg till SIM (sista helgen i februari) så kommer jag i alla fall inte vara långt ifrån, och även om jag missar datumet så kommer jag ju i alla fall att fortsätta att gå ner i vikt och nå första delmålet på 10kg inte allt för sent.
Det som känns så bra är att jag verkligen inte bantat eller behöver ”kämpa” eller ha ”karaktär”.. utan det känns som om att jag ändå lyckats hitta en bra balans som jag kan leva med permanent.
Sen så satte jag ju även upp många mål som är träningsrelaterade… så som att jag kulle orka jogga 4km i sträck. Det kan ju låta som en baggis för er som är lite mer sportiga *lol* men för att vara helt ärlig så har jag aldrig kunnat föreställa mig att jag någonsin skulle klara det… och nu gör jag det utan problem, och nu funderar jag mer på att jag ska bli snabbare och att jag ska springa längre.
Även vad gäller softbollen så har jag ju så klart satt upp mål så som att bli bättre på markbollar, bli bättre på baslöpning mm. Och även där känner jag att jag faktiskt har nått många av de mål jag satt upp för mig själv, och jag märker själv en förbättring… och det är SJUKT ROLIGT!!!


Idag har vi varit och hälsat på Jannes bror som fyllde år… vi fick god mat och det var trevligt att träffa Jannes familj. Jag är så himla glad över att hans familj är så trevlig och jag tycker så bra om dom. Tänk er själva vad fruktansvärt jobbigt det skulle vara att inte gå ihop med släkten.
På väg till Ola (Jannes bror) så svängde vi förbi Carlbarks (hojaffär) för att köpa ett presentkort till födelsedagsbarnet – och jösses vad sugen jag blev på att åka motorcykel. Och på att köpa mig ett skinnställ! Nu när jag är så här tjock så finns det ju fan inga skinnställ som passar, utan jag är ju hänvisad till byxor och jacka.. endera i goretex eller i ”harley-davidson-gubbe-modell”. Blä! Ser grymt mycket fram emot att köpa ett snyggt fräsigt skinnställ!
Och i sommar vill jag verkligen att vi ska åka mycket motorcykel, Janne och jag…
Mmmm… jag har vårkänslor! Det blir så när det är barmark på vägen… bara grusvägar och torr asfalt… jag vill ha vår NUUUUU!

Nej… nu ska jag nog testa mitt nya X-box spel… dels så har jag köpt ett racingspel som Åsa tipsade om (tack Åsa) och ett annat spel där man är en söt gubbe som går runt och dödar saker o sånt…
Sen blir det film och popcorn!
I morgon ska vi gå upp tidigt och fälla en tall som står i trädgården innan jag åker till Skövde.. så det blir nog ganska tidigt i kväll.
Simma lugnt – nu är den här megabloggningen färdig! ;-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar