tisdag 3 maj 2011

Mmmmm… helgen har varit bra.

På fredag var Janne och jag och hälsade på min gamla arbetskamrat Håkan och firade att han fått nytt jobb och kunnat slutat jobba på vår gamla arbetsplats, och således slipper pendla 20 mil varje dag.
Det var första gången jag hälsade på Håkan i hans ”nya” hus (där han bott långt över ett år), och första gången jag träffade hans ”nya” tjej (som han träffade innan de skaffade huset).
Det var en jättetrevlig kväll – Håkans tjej var supertrevlig, och även om några av de andra gästerna inte behagade att dyka upp så kom några andra roliga stollar så det jämnade ut sig. Vi fick god mat, och satt ute och bubblade till elvatiden då det var dags att bege sig hemåt.

På lördag morgon for Janne iväg med BlueStompers för en spelning på Park Bar i Mariehamn på Åland. Ett mysigt ställe där de spelat två gånger tidigare. Förra gången var jag och Britt-Marie med, men den här gången fick hon klara sig själv efter som att jag hade softbollmatch på söndag.

Själv ägnade jag dagen åt en massa nyttigheter – så om att klippa gräsmattan, rensa grusgången, plantera om växter, rensa rabatter, tvätta, diska, laga mat och förbereda inför söndagens match osv.
På förmiddagen när jag var ute i trädgården var det skitfint väder, och jag kunde skrota runt i bikini. Men sen mitt på dagen gick solen i moln och det blev mycket kallare – tur att jag var klar med trädgårdsbestyren då och kunde gå in o greja med gott samvete.

På söndagen var det så äntligen dags för den efterlängtade seriepremiären!! Första softbollmatchen för säsongen – UNDERBART!
Vad som inte var fullt lika underbart var vädret. Det var riktigt kyligt – 6-7 grader och en äcklig snålblåst som gick genom märg o ben. Gud vad jag längtar till sommaren!
Men vädret till trots så var det så klart superkul, speciellt då som vi tog två vinster.

Jag spelade på 3:e bas och det var lite nervöst – dels efter som att jag knappt spelat ute alls de senaste åren efter som att jag mest spelat catcher, men även att spela med ett nytt lag där jag vet att ribban ligger högre än vad jag är van, och det förvänts mer. Men allt som allt så tycker jag att det gick helt ok. Jag har ett par missar som grämer mig en del, men å andra sidan så gjorde jag fler rätt än fel. Fick ett par lyror som jag tog, satte alla kast och var inblandad i två double plays.
Kändes superskönt att ha så många rutinerade spelare kring sig, och att de dessutom är supergoa o trevliga allihopa gör ju inte saken sämre.
Offensivt så är jag supernöjd att slagningen fungerade, nått litet hjärnsläpp ute på bas, men det väljer jag att inte fokusera på. Fick på tre singel hits och en trippel och slutade på ett batting average på .500

När jag kom hem var Janne hemma från Åland, och vi for in till Fjugesta o köpte pizza och kollade på MotoGP-loppet när vi kom hem.

Igår var en slappdag. Vaknade svintidigt och kunde inte somna om, så jag gick upp och åkte till jobbet en timma tidigare, sen var jag kvar en timma till för att hinna klart en grej som var tvungen att bli klar – så på kvällen gjorde vi INGENTING.
Lagade machostallrik och hängde framför tvn. Najs.

I kväll blir det däremot hurtigt värre. Softbollträning, och så tänkte jag försöka klämma in en joggingtur före. Återkommer med rapport om hur det egentligen gick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar