måndag 18 juli 2011

Hopp o hej...

Lite gott o blandat bjuder jag på idag. Först en liten spännande rapport från min dag, sen lite blandade bilder... 

Hur som haver.. idag har jag varit hos kiropraktorn. Hon hittade lite smått och gott men trodde att jag nog kunde bli bra i ryggen efter några besök till.
Vet inte hur mycket jag tror på detta egentligen - men det är definitivt värt ett försök, så jag tutar på och hoppas på en förbättring. 
På vägen hem så stannade jag till på en handelsträdgård här i närheten och impulshandlade två äppelträd av gammal sort, och ett fikonträd. 

Förutom det så har jag inte gjort speciellt mycket så här min första dag på semestern.. det har regnat hela dagen så jag har mest slappat. :) 

Men här kommer lite bilder på annat smått och gott som blivit gjort här hemma under veckan och helgen som gått... själv har jag mest haft ont i ryggen och har servat Janne som gjort det mesta jobbet. :) Men en hel del har vi gjort i alla fall...

Projekt skrapa färg... med speedheater så går det förvånansvärt lätt faktiskt.

Här var ett enda stort snår när vi flyttade hit. Klippte ner djävulsbusken i mitten förra året... och nu är allt ogräs bortrensat och massa nya fina plantor har åkt i jorden.. så som pioner och löjtnantshjärtan och annat smått och gott. Nu fattas bara två rosenbuskar som jag ska hämta hos pappa när jag är hemma i Värmland om två veckor.

Världens coolast fat - loppisfynd

Trädgårdslandet börjar producera mycket gott

De hade skitbra pris på golvtrall på järnaffärn i Fjugesta.
Det blev hur mysigt som helst ute på balkongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar