torsdag 22 september 2011

En helt undebar skogspromanad!

Stannade till på vägen hem från jobbet och tog en liten sväng i skogen för att plocka lite svamp.
Helt underbart väder, lite sol och så där härligt höstigt som det börjar bli. Gôtt!

Jag hittade massor med svamp.. och just när jag stod mitt i ett hav av precis lagom stora trattkantareller så hör jag hur det knakar till lite, och så går ett rådjur förbi en bit bort. Så där lite lagom idylliskt... :)



Nu är vi mätta och belåtna efter en fantastiskt god middag med pasta och en "röra" av bläckfisk, tomater, oliver och vitlök. Till det brushetta med en bönröra (hur enkelt, och ur gott som helst - skiva en vitlöksklyfta och fräs tills den blir gyllenbrun i en ksatrull, häll i en burk med canellinibönor och lite hackad rosmarin o lite vatten... låt skjuda i ca 7 min och gegga ihop. Supergott!!)
Vi har tänt en liten mysbrasa i öppna spisen och sitter i soffan och läser... fast jag läser ju inte just nu, jag bloggar ju!



Ja ja... simma lugnt i alla fall!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar