måndag 19 september 2011

SM-final!

I lördags var vi i Leksand och spelade vi de två första SM-finalerna i softboll (man kör bäst av fem).

Riktigt kul... jag fick spela båda matcherna, och jag är ganska nöjd med min insats. Det var ett par grejer som jag inte är nöjd med alls, men de väljer jag att bortse ifrån och så fokuserar jag på det som var bra i stället.
Jag började som DP för en tjej som heter Malin (dvs. jag slog i stället för henne och spelade inte defensivt), sen fick jag gå in och spela första bas.
Andra matchen spelade jag 1b från början.
Slagningen fungerade ganska bra... känns som om att jag börjat hitta tillbaka, och jag fick på några riktigt bra klappar.
Att vi sen gick och vann var ju inte heller någon nackdel!

Nu spelar vi sista matcherna till helgen i Skövde. Förhoppningsvis så avgörs det hela redan på lördag genom att vi vinner en match och tar SM-GULD!

Håll en tumme för mig!!

Jag och min bättre hälft Malin som gjorde flera snygga bränningar.

2 kommentarer: