tisdag 22 november 2011

Helgen som gått o veckan som kommer...

Det har varit en lagom helg. Inga stora projekt, och inga stora utsvängningar.
 På fredag var jag iväg och gjorde jag ett konditionstest. Mer exakt resultat har jag inte fått än (killen som gjorde testet hade tyvärr inte informerats om att han skulle hålla i ett sånt så därför hade han inte med sig de tabeller och så som hand behövde, så jag får svaret på mail senare), men så där lite preliminärt så var det väl inte toppen… men inte heller katastrof.

Nytt test ska bokas i januari för att se om jag lyckas förbättra konditionen till dess…  vi satt ner och pratade lite som hur jag borde lägga upp träningen, och det var väl egentligen inga större överraskningar – minst 3 konditionsträningar i veckan för att öka konditionen, minst 30 min och på ca 80% av maxpuls
Jag ligger ganska bra i puls när jag är ute och springer, men 2 km blir ju för kort tid egentligen – så det blir till att försöka öka på till 3-4 km varje gång.
Efter testen så for jag till JoinUs och tränade…. Så fredagen blev ett konditionspass och sen styrketräning. Ett grymt styrkepass.

 På kvällen åt vi gott och myste oss….

 Sen på lördag stack vi till Vingåker och handlade kläder till Janne. Fint väder och en härlig dag – och shoppingskörden var helt klart godkänd.

Söndag ägnades åt att bila hål i stengrunden under huset så att vi kan dra in kulverten från värmepumpen på onsdag. Eller ja.. Janne ägnade sig åt det medan jag stack ut och joggade. J

Resten av veckan ser också ut att bli ganska lugn, utan stora utsvängningar – i alla fall inte innan helgen då vi är ett gäng som ska äta middag med Peter, en gammal kollega som flyttar tillbaka till Karlstad, på fredag – och så en vinkväll med tjejerna på Lördag.

I kväll = softbollträning
I morgon = dra in kulvert till värmen
Torsdag = träna med Mia

Ja ja.... jag har väll att göra hela veckan antar jag. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar