måndag 5 mars 2012

SIM

Aaaa..... i helgen var det så äntligen dags för SIM. Årets inomhusmästerskap i softboll i Enköping.

Jag, Åsa och Sara spelade tillsammans med Skövdetjejerna, och vi fick även med oss Mia och Kajsa som supporters.

Helgen bjöd på både trevliga och mindre trevliga stunder.
Det började redan å vägen till Enköping då Åsas bil började låta nått hemskt, så vi fick svänga in på en rastplats efter vägen och ringa efter bärgare.
För att vi skulle ta oss vidare till Enköping så fick Janne ta vår Volvo och åka in till stan, hämta upp sin bror som tog med Mazdan som jag tog in till Åsa på morgonen, och sen komma till rastplatsen där vi satt strandade.
Vi fortsatte färden mot Enköping, och Janne och Ola for tillbaka till stan för att kolla att Åsas bil kommit hem ordentligt med bärgaren.

Vi kom fram till Enköping utan vidare incidenter, och vi hann precis byta om och värma upp lite granna innan första matchen började.

På lördag spelade vi tre ganska enkla matcher mot Enköping, Gefle och ett lag med unga tjejer från Litauen som vi då vann allihopa.
Jag fick hoppa in och catcha alla matcherna... och det var riktigt kul! Även om jag inte tränat catching på ett år så funkade det helt ok. Kasten satt bra och jag är trots allt ganska nöjd.

Roligt att catcha igen..

I första matchen kändes slagningen ganska ringrostig, men efter hand så kom det igång och det började kännas rätt bra.

Uppe och slår...


På kvällen for vi tillbaka till hotellet för att äta lite mat och hänga i relaxavdelningen och bada i hotellets pool. Men vi fick vänta så länge på maten (i en timme) så att Mia hann bli hängig och fick gå upp på rummet och vi andra hann inte och hade ingen lust/ork att bada. Riktigt dåligt.
Men nån öl och lite skitprat hann vi med i alla fall, och DET var ju trevligt.

Söndagen började med en ganska tuff match då vi mötte Söder i semifinal. Söder som fått förstärkning av ett gäng gamla spelare som visade att det fortfarande hade det i sig!
Det var en jätterolig och jämn match. I sista inningen ledde vi med 2-1, men jag fick hjärnfrys och var helt enkelt inte med och släppte in en poäng.
Det var hemskt jobbigt - Malin plockade bollen på outfiled och samtidigt som löparen rundade tredje bas så kastade hon hem bollen till mig på hemplattan. Och jag var verkligen inte med - det var ett jättefint kast och jag hade bara behövt vända mig om och tagga löparen. *suck* Så typiskt.
Så när vi gick upp och skulle slå i sista inningen å stod det 2-2, och jag tror att de gjorde två bränningar på oss (inte helt säker här). Sofia som slog före mig kom ut på bas, och stal sen 2:a bas. Sen fick jag på ett slag som jag även tror att Söder fumlade med, så att Sofia kunde springa hem och ta poäng och vinna matchen. Gastkramande!

I finalen mötte vi Sundsvall som började starkt och bjöd upp till en jämn match. Men efter ett tag så tappade de en hel del poäng, och trots bra spel från Sundsvall så kunde vi ta segern utan allt för mycket problem.

Guldlaget SIM 2012


Och så vid prisutdelningen så visade det sig att jag tilldelades pris som MVP för turneringen. Superkul!
Jag var rätt nära att ta hem bästa batting average - med ett ba på .615 så föll jag på målsnöret då Sofia i Sundsvall i finalen slog till sig .625 - men jag tänker väl inte sura för det inte.

Trevliga priser att få med sig hem!


Överlag kändes det i alla fall kanonbra att spela i helgen. Några retliga missar, men i övrigt funkade det mesta... så himla skönt att de saker jag satt som mål att fokusera på och förbättra har fungerat bra. Dvs. att kasten ska sitta, och att slagningen ska funka.
Djäkligt kul var även att jag kände att alla crossfit-pass och grejer verkar ha betalt sig - jag kände mig mycket mer stark och blev inte alls så trött som tidigare - tex under baslöpningen så kände jag ett helt annat flås. Tjohoooo! Nu är det vila, och sen väntar fyra antagligen ganska plågsamma fysveckor!!

Men idag är jag sjuk... förkylningen som jag känt ligga på lut hela helgen bröt ut ordentligt idag. Jag stack till jobbet som vanligt med iden att det nog blir bättre fram på dagen... det blev det inte. Hosta, lite känningar i bilhålorna och lite ont i bröstet och värk i lederna övertygade mig om att jag nog skulle följa min kollegas råd att åka hem och packa ner mig till detta går över. Så nu är jag hemma och tycker synd om mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar