torsdag 10 maj 2012

Long time no see....

Oj oj... nu var det länge sedan jag skrev nått här. Men jag får skylla på att det varit fullt upp!

Hur som haver - här kommer en mastodontuppdatering! :-D

I valborg så fick vi i alla fall besök från Värmland. Lova, Nathalie och Martin kom och hälsade på. Underbart med så trevligt besök!


På kvällen när vårt finfrämmande lämnat oss så for jag inte till stan och tränade softboll. Andra utomhusträningen.. och man kan väl säga att det är rätt trevligt att få komma ut och träna!! Underbart!




Vi har haft flera fina dagar med underbart vårväder, och vi har hunnit med mycket grillande och sånt som man ska göra nu när våren äntligen verkar vara här!



Och inte nog med att vi har grillat som galningar - vi har impulsköpt en liten röklåda
på macken. Så nu håller vi på o röker lite vad som.. fisk, räkor, fläsk....you name it!

Och i helgen var det softbollturnering i Stockholm. Janne fort till Dublin med "herrklubben" på torsdag, så jag fick vara själv hemma... jag for till Stockholm på lördag morgon tillsammans med Åsa och ett par tjejer till från softbollaget.
Jag och Åsa fick sova över hos Linn, och det var så klart både hemskt praktiskt och väldigt trevligt!

Tre av de nya softbolltjejerna från Örebro och en lastgammal (hon är alltså lika ung som mig) var också där och tittade på... Åsa och jag försökte övertala dem att vara med och spela, men de verkade ganska nöjda med att kolla och lära sig så här första gången. :)

Vi i Skövde ställde även den här gången upp med ett lag med många nya tjejer som verkligen gjorde ett riktigt bra jobb. Jag tror att vi vann en match, förlorade två och spelade oavgjort i två... eller nått.
Men hur som haver - det var kul, och alla var jätteduktiga.

Vi fick våra nya matchdräkter också... och jag har för i år lyckats tjata mig till att få nr 46 (För er som inte fattar storheten - följ länken)!


Även om slagningen bara var "ok", så kom jag i alla fall ut på bas då och då. :)
Och så verkar det som om att jag kommer att göra en bejublad catcher-comback i år. Kul.
Linn - som höll i hela turneringsarrangemanget!

Årets första goa skrubbsår...
Jag blev safe!!
Så här kul ser det ut idag. *suck*
Och vad har jag hittat på den här veckan då undrar du kanske? Tja.. svaret på det är - inte speciellt mycket. Jag har varit förkyld, dunderförkyld. Verkligen helt däckad - IGEN. Man kan väl tycka ett EN sån här kanonförkylning per vinter borde räcka!
Men men... inte så mycket att göra åt. Jag har suttit hemma och pluggat i stället. Sista inlämningsdagen för alla Kemiuppgifter och labbar skulle lämnas in i tisdags så jag har pluggat och labbat en del - även om jag måste erkänna att min feberdimmiga hjärna inte varit helt allert så gick det ganska bra tycker jag själv.
Nu återstår bara att boka slutprov - och att göra det så klart - så håll tummarna för mig!

Mycket väl genomförd kemilabb.

Så..... då får det vara bra för den här gången. :)
Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar