söndag 13 maj 2012

Match i helgen.

Jaha, så var då alltså sereipremiären avklarad. Två förluster mot Leksand... inte kul alls.
I förta matchen catchade jag, och det gjorde jag verkligen inte bra. Jag hade två stycken caught steal - och kasten satt bra. Men jag blockade ju så djävla dåligt - i princip så gick alla bollar på marken förbi... helt sjukt dåligt, och de tog massor med poäng på det. Kändes väldigt tråkigt. Även en del andra lite tråkiga errors ute på planen... och den matchen låg vi under hela tiden.
I andra matchen så spelade jag 3b, och där hände inte så mycket... nått kast till 1b på en bunt som blev lite lågt och tappat av tjejen på 1b... annars inte alls mycket händelser.
Vi började den matchen mycket bättre, och vi ledde med 10-4... sen blev det lite vildare pitchar och hon som catchade fick en liten dipp och tappade en del bollar bakom sig, och vi gjorde lite misstag.. och Leksand utnytjade dom direkt och gick om och vann med 12-10. Surt sa räven!
Själva slagningen gick ju lite bättre i alla fall - 4 hits av 8 möjliga. Inte lysande, men inte dåligt heller. Fick på ett riktigt gött hårt slag som jag var riktigt nöjd med... det ska jag ta med mig till nästa helg!! :-D

Sen får man ändå komma ihåg att vi hade skitmånga nya tjejer med på planen som alla gjorde ett riktigt rikgit bra jobb... och även om vi nu inte vann de här matcherna så tror jag på vinst inför nästa helg - även om Enköping har fått sin nya pitcher till dess.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar