söndag 8 juli 2012

Softboll o potäter!!

I fredags stack Åsa och jag till Skövde för att träna softboll. När vi närmade oss Mariestad började det regna, och i samma sekund vi sa att "undrar hur det ser ut i Skövde" så ringde Priya och sa att det regnade, men att vi kör träning i alla fall.

Och det gjorde vi.... och det regnade.... nått så in i helvete. :)
Vi körde slagträning, och vi var jättemånga på träningen och vi hade faktiskt superkul!
Vi avslutade träningen med en synkroniserad vattenslide! :)

Bild snodd av Priya


Och på lördag så var det dags för två matcher mot Söder.
Första matchen var ganska "enkel" då Rachel, vår amerikanska pitcher, gjorde ett strålande jobb och inte släppte in Söder i matchen. Samtidigt som vi slog bra och kunde ta många poäng, och vi vann matchen med 10-0.
Andra matchen blev jämnare och i femte inningen stod det 2-1 till oss, men i sjätte inningen kunde vi dra ifrån och vi vann matchen med 7-3.
Själv är jag nöjd med mitt spel. Jag hade en error på 3b som grämer mig som fan, men i övrigt så är jag faktiskt nöjd.
Om jag inte kommer ihåg fel så fick jag 3 walks, 2 hits och fick på ett skitslag som jag blev bränd på - så över lag kändes det superbra att vara uppe och slå.
Kände att jag såg alla pitchar och kunde bedöma om det var strikes eller bollar, och de strikes jag inte slog på lämnade jag med flit - endera för att jag hade tre bollar mot mig och hoppades på en fjärde eller för att jag inte gillade pitchen.
Kändes toppen.
Och i sista matchen hoppade jag in och catchade lite, och även det kändes ok. Även om det var lite svårare att chatcha åt Tess som hoppade in i sista inningen efter som att hon hade mer fart än Åsa och var lite yvig när hon fick hoppa in i sista inningen, och jag aldrig har suttit när hon pitchar.


Bild snodd av Åsa 

Så summa summarum - två jätteroliga matcher, och superbra jobbat av alla mina Skövdetjejer.... både de nya och de gamla rävarna levererade!

När jag kom hem på kvällen grillade vi lite karré och tog upp första potatisen från potatislandet och öppnade en vinare för att fira segern! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar