måndag 1 oktober 2012

Helt utpumpad!

Oj oj… vilken hektisk månad det har varit.
Först europacupen och Monzaresan – och sen var det dags för SM-finaler och bröllop!

Veckan efter Monza så hade vi besök av prästen, var på ett suppertrevligt kräftkalas hos Ernad och Charlotte och försökte även planera lite bröllop… full fart!

Kräftkalaset var som sagt var toppen. Förutom vi redan omnämnda så var även Helena & Guss där, och Peter och Håkan. Vilket underbart gäng!
Ernie o Charlotte bjöd på så mycket god mat att jag knappt kunde existera efteråt och Guss bjöd på bästa fadäsen när han trampade rätt i efterrättspajen när han skulle hjälpa Ernie att kolla säkringarna när vi blev utan ljus (fast det gjorde inget för det fanns TVÅ)!


SM-finalerna gick som smort.
Vi mötte ju Leksand i år igen, och efter som att vi låg efter dem i serien så spelade vi första matcherna hemma och de sista i Leksand.

Första matchen vann vi med 4-3 och då satt jag på bänken. I andra matchen, som vi vann med 6-5 slog jag, och jag känner mig jättenöjd och har för mig att jag slog 2 för 3 (dvs två hits på 3 försök) och att jag slog in de kvitterande poängen i 6:e inningen (men här får jag reservera mig för att jag ev. kan minnas fel.. det blir alltid rörigt för mig efter matcher, men att jag i alla fall var med och kvitterade i 6:e är jag rätt säker på i alla fall).

Inför de sista finalmatcherna åkte vi buss upp till Leksand.
Den tredje finalmatchen förlorade vi nätt och jämt med 7-6 då Leksand lyckades springa in den vinnande poängen i 7:e inningen.
Jag spelade bara offensivt, och slog riktigt bra i den matchen. Det kändes verkligen superbra.. jag såg alla pitchar och kände mig nästan oövervinnerlig uppe på plattan. (Det låter kanske aaaaningens malligt, men det kändes verkligen så… släng vad du vill, jag kommer att mosa det i alla fall!!)
Men i sista inningen så visar det sig att våra coacher har gjort felaktiga byten med mig och min flexplayer Alex som spelade defensivt i stället för mig. Jag misstänkte nästan att det var så, och frågade om det men fick beskedet att det var lugnt.. så då sa jag väl inget mer om det.
Detta resulterade i att både jag, Alex och vår coach blev utvisade i sista inningen… det ni – jag trodde väl aldrig att jag skulle bli utvisad ur en softbollmatch! *LOL*
Sen i fjärde matchen så kunde vi ganska enkelt vinna. Rachel pitchade överlägset, och vi var taggade och slog bra och kunde vinna med 8-2.
Själv slog jag inte riktigt lika bra i andra matchen, men jag är ganska nöjd i alla fall.
Så.. i ihållande duggregn och 5°C uppe i Leksand tog vi då äntligen vårt SM-guld. Trots att laget genomgått en stor generationsväxling och bara kommit på fjärde plats i seriespelet så plockade vi fram det där lilla extra när det behövdes.
Guld i SIM, guld i europacupens b-pool och 7:e SM-guldet för Skövde Saints – riktigt kul att vara en del av det.
Läs mer här: http://iof1.idrottonline.se/SvenskaBasebollochSoftbollForbundet/Nyheter/SBSFNyhetsarkiv/SMSoftbollSkovdetogsjunderakaSM-guldet/

Efter matcherna satte vi oss i bussen och for ”hem” till Skövde där Bogrens salonger dukat upp en guldbord för oss med champagne och frukt o choklad!
Ganska skön känsla ledas in till bordet och köra vår fina segerdans!!
Det blev ju ganska sent som ni kanske förstår, och vi var på Bogrens strax före tolv… och så kom älskade Janne och hämtade oss vid halv två. Det blev rätt lagom!


Efter SM-finalerna så var det fullt fokus på bröllopet, och en hel del pyssel, planering och panik! :)
Men med lite tur och hjälp från massor olika underbara vänner och vår familj så gick det vägen!

Vi gifte oss i Hackvad kyrka, och sen bjöd vi på mat i församlingshemmet. Buffé med köttgryta, couscoussallad, bönasallad, lufttorkad skinka o salami, champinjonsallad med crème fraiche, bröd och säkert nått mer jag glömt…
Sen ostbricka med massor av ostar från gårdsmejeri Ostbiten i Granhammar utanför Fjugesta. http://www.ostbiten.se/
Och så självklart kaffe med tårta o glass o grejer – svärmor bakade tårta, och så köpte vi ett par extra från bondkakan/bönan i Fjugesta som körde ut det till oss.
Sen blev det fest hemma hos oss i vårt garage där vi dukat med bord o stolar – jättemysigt! Klockan två kom en buss från Hallsbergs buss och körde hem festprissarna från stan. De tappraste av oss stannade upp till strax innan fyra.
Vi inkvarterade värmlandsfamiljen och vänner lite här och där - i vårt hus och i en grannstuga som vi fick hyra/låna av grannarna, och så hade pappa husbil.


En helt underbar dag och kväll!
Så roligt med alla underbara människor som gjorde kvällen helt fantastisk. Och så otroligt tacksamma vi är för alla fina presenter vi fått – jag blir nästan tårögd av hur snälla alla har varit och hur mycket hjälp vi fick!






Sen lugnet som infinner sig när alla har åkt, och allt är över! Lika roligt som det är att ha fest, lika skönt är det efteråt när allt är klart.
Carina o pappa var vakna tidigt och hade städat och plockat iordning allt i garaget när vi vaknade, sen iförsamlingshemmet så hade ju folk gått och plockat och diskat och donat på kvällen så det var nästan bara att ställa rätt bord o stolar och sen sopa o torka golv.
Grannarna ville inte ha betalt för stugan, och vi fick en fin present av dom också.

Så på söndagskvällen när vi sjönk ner i soffan framför tvn med en pizza o kollade på MotoGP-loppet så var det med en ganska skön känsla i kroppen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar