fredag 15 februari 2013

Äntligen börjar jag ana ljuset...

Idag har jag varit mycket piggare, så jag hoppas att det är över för den här gången!!

Dagen har varit KANON!
Det började med att jag åkte till tandläkaren i morse för att laga en tappad plomb - och det besöket avlöpte mer än bra. Jag behövde inte ta bedövningsspruta, och hon behövde inte ens borra för att laga tanden.
Och sen som en liten bonus så la hon igen flisan som gått i min framtand också - som sagt var, kan knappast bli bättre!

Sen kom Per Edlund - vår granne, som är målare och spelar bas i ett av Jannes band och kollade lite på vårt renoveringsprojekt.
Vi behövde lite råd hur vi skulle göra med vår murspis - och vi fick massor av bra tips och råd - och lite handfast hjälp när han pillade bort putsen som börjat släppa på spisen.
Janne o jag har varit så där jätte försiktiga och fundera om man ska knacka bort det eller låta det vara eller försöka laga eller vad.... och då är det ju superbra när nån kommer och är lite mer handfast och river bort skiten!! :)

Så hur som haver - alla lister (utom dörrkarmen) är skrapade, färgen i taket är bortskrapad (vem hade kunnat tro att förra ägaren tyckte att det var en toppenide att måla allt med plastfärg?), den lösa putsen på spisen är då nu borta... kvar är att skrapa klart listerna runt dörren, ta bort färgen på spisen och tvätta och slipa innan målning.
Tjohoooo! Undrar om vi har krafter för det på söndag kanske?






Redan tidigare i veckan så fick jag en snilleblixt... eller ja... känns mer som om att jag varit idiot som inte tänkt på det innan.. men hur som - jag kom i alla fall på att i stället för tre eltrådar som hänger som ett råttbo från sladden som gick till vattenberedaren så kunde vi sätta upp ett uttag. Liksom slå två flugor på smällen - dels blir det ju sjukt mycket snyggare och dels så är det ju rätt praktiskt att ha.
Jag blev i alla fall jättenöjd!




I kväll har vi lagat järpar med massor av röd curry, spiskummin och världens mest underskattade krydda - nejlikor. Till det hade vi surkål, råstekt potatis o sen kalla sås på turkisk yoghurt, creme fratiche och whiskylingon.
Det var supergott - och vår bag in box får sydafrika vaknade riktigt till liv och var supergod till.
Nu närmast väntar finalen av "på spåret" och lite frusna muscatvindruvor, choklad och grappa!



Och i morgon bär det av med tjejerna från Eagles till Skövde för att spela en träningsmatch. Vi är tio stycken som åker, och det ska bli svinkul!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar