söndag 3 februari 2013

Fullt ös...

Nu har det varit full rulle ända sen sist jag uppdaterade här...

Förra helgen var jag ju och spelade inomhus-SM i softboll på SM-veckan i Falun tillsammans med Skövde Saints.
Det var våra (mina o Åsas alltså) sista matcher med Skövde - nästa match kommer vi att spela under en länge efterlängtad Eagles-flagg!
Känns toppen att vi verkar få ihop ett lag i Örebro igen - sjukt kul!
Till inomhusturneringen i Enköping (SIM) i slutet av mars så är vi femton pers tror jag!

SM-turneringen gick ok, men vi förlorade guldet till Leksand... klart att det känns kul med silver, men jag skulle ljuga om jag sa att jag var nöjd.
Själv spelade jag bara offensivt och slog - och jag är på det stor hela ganska nöjd med min egen insats, och tycker att jag kom igång bra med slagningen. Har så klart ett par grejer som grämer mig - men så är det väl alltid.



Extra kul är det att SVT gjorde ett reportage om softboll som gick på tv. Vi behöver all uppmärksamhet vi kan få!!
Och inte varje dag man är med i SVT! ;-D
http://www.svtplay.se/klipp/987424/softball-sm-avgjordes-i-falun

Här kan du se lite foto från turneringen också...

Sen, när vi kom hem från Falun så har det rullat på med jobb och sånt, så pass att jag inte hunnit med nått alls känns det som.
Och på torsdag drog vi upp till Sälen för en långweekend där.

Det var värsta hoal baloat - Janne och jag, mamma, Jon, Johan o Moa med Alisia, Ola och Emil och så hängde Johans kompis Erik med också. :)
Men hur som haver -vi hyrde två lägenheter i Stöten mitt billigt (lågsäsong), det var kanonfint väder, det var inget folk i backarna och vi hade kanontrevligt!



Mor i backen!

En liten uppfriskning så att man orkar hela dagen!

Lunch

Sa jag att vi hade fint väder?

After ski på lördag - slagna hjältar! :)

Nu är vi hur som haver hemma, och vi har - kors i taket - packat upp våra väskor och allt. :) Skönt.

Jag började ju läsa en kurs i digital bildbehandling på distans för ett år sen eller nått... och den har ju nu legat lite på is kan man väl säga... men idag tog jag tag i saken och kollade, och jag kan fortfarande göra klart den. Var lite orolig att jag hade sölat för länge - men nu ska jag i alla fall ta tag i det hela. Ska bli SKITKUL!

Så där... och nu är det dags att krypa upp i tv-soffan och mysa lite innan vi går och knyter oss! Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar