onsdag 20 februari 2013

Hopp o hej.

Idag har jag födelsedag minsann!
Janne kom hem med champagne och rosor - och så har vi käkat pizza o kollat på film och bara latat oss hela dagen! Skönt!
Världens bästa man!

Mitt lilla odlingsprojekt går framåt... ute i garaget står en hel massa kronärtskockor omplanterade i drivbänk. Ute i garaget så får de lite kallare än här inne så de kommer förhoppningsvis att bli mindre långa och rangliga.

Jag har ju även sått en omgång med chili och penseer här inne som börjar gro nu... när det väl börjar så tar det en djäkla fart må jag säga!!
Den översta bilden är från i förrgår och sen nedre från idag...



På jobbet rullar det på.... jag har väldans trevliga arbetskamrater på min uppdragsplats på GKN i Köping, och jag har upptäckt - LJUDBOKEN!
Jag har försökt flera gånger att lyssna på ljudböcker - men jag brukar alltid ruttna ur för att det går så LÅÅÅNGSAMT, och/eller för att jag tappar bort nån skiva eller nått...
Men i jul fick jag en ljudbok om Bruce Springsteen av Janne att ha i bilen på väg till o från jobbet - och det ÄR ta mig fan klockrent! Helt plötsligt har pendlarresorna nästan blivit njutbara!

Vet inte om jag nämnt det tidigare - men Epsilon där jag jobbade har blivit uppköpta av ÅF, så nu mer jobbar jag på ÅF.
Inga förhandlingar om nya avtal och personalhandböcker är klara än och det är lite spännande just nu på den fronten... hoppas att det blir bra.



Nu börjar det dra ihop sig till att gå o sova... det har varit en rätt jobbig vecka efter som att jag inte är frisk från förra veckans förkylning än. Skitsurt att den är så seg... men idag känner jag mig i alla fall markant bättre, hoppas det fortsätter på den vägen även i morgon.
Tror att jag hoppar över softbollträningen i morgon och bara slappar här hemma och väntar på helgen (en helg som ska tillbringas i största lugnet - en sväng till Jannes föräldrar för att bli firade på lördag förmiddag, sen en god middag på kvällen för att fira Janne och så en helvetes massa jobba i pigkammaren/nya sängkammaren! Ska bli najs!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar