måndag 25 februari 2013

Måndag... igen.

Helgen har varit bra... vi har inte gjort nått speciellt nyttigt utom att varit hos Jannes föräldrar och ätit mat och fikat och blivit gratulerade på födelsedagen.
Vi fick SEMLOR!!

Igår städade jag övervåningen ordentligt (utom pysselrummet) och Janne diskade... och i veckan kanske jag orkar ta nedervåningen också?
Hur som haver - ganska skönt att få ta tag i några gamla surdegar som att slänga bort gamla kläder som jag inte använder och rensa upp vid datorn...

På väg hem från Jannes föräldrar svängde vi in på Marieberg och jag bytte telefon till en Nokia lumina 920 - hoppas på bra kamera och bra flyt när man bläddrar o surfar o så... än så länge är jag nöjd.
Janne fick sig äntligen sin efterlängtade ipad och allt vi gör nu är sitter o leker med våra leksaker.

Igår var det dags att traditionsenligt öppna Jannes födelsedagsvin och göra lite god mat - i år blev det fläsksida gnuggad med cirronskal, farinsocker, salvia o vitlök... en tomatsås med salvia o citron o bönor... å så lite ungnsbakade småtomater med socker o cayennepeppar och födelsedags-Bourgognen. Mmmmm....



Idag var det massor med dimma ute... supervackert både när jag åkte till jobbet och när jag åkte hem. Passade på att fota lite med nya telefonen så klart.





Väl i Örebro stämde jag träff med älsklingen på Robertssons köttaffär där vi handlade lokalproducerat kött för nästan hela veckan - lamlägg, korv, oxfilebitar för Biff Rydberg och små revben som nu ligger i en marinad och väntar på onsdan.
Idag blir det en köttgryta på lammläggen och den har stått på nån timma nu och ser fram emot minst en timma till innan det är dags!


Jag börjar se mer och mer fram emot att det blir ljust ute - tänka vad skönt att det är ljust när man åker till jobbet, men framför allt att ha ljust när man kommer hem!!


Janne utanför vår lokala ICA

Rejäl fullmåne på väg hem

Cittra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar