lördag 9 mars 2013

Gräsänka.

I helgen är Janne uppe i fjällen med jobbet och åker skidor, så jag är ensam hemma (med missen då).

Igår hade vi årsmöte med softbollen, och det känns faktiskt riktigt bra med tjejerna... de tar på sig jobb och är riktigt drivna och bra på alla sätt. Känns kanon!

Åsa och jag hade tänkt oss att festa lite efter mötet - men det blev just inget av det, utan vi satt hemma hos Åsa o snackade lite efter och sen åkte jag hem till missen i stället.

I morse sov jag till.... strax efter nio.... sen så har jag typ bara slappat... stack in till Fjugesta en sväng och tränade ett pass på gymet och solade lite solarium - och så viktigast av allt, jag köpte mat till missen!!

På affären passade jag på att köpa med ett nät blåmusslor som jag tänkte klampa ner i köket och laga till nu tror jag bestämt. Janne gillar ju inte musslor så man får väl passa på.

PS. För den som ev undrar hur det gått med våra råttor så satte vi ju ut en fälla för ett par veckor sen... och vi har nog fångat tio stycken eller nått... två stora och resten små (var av en faktiskt var en mus - men låt oss inte vara kinkiga).
Och tillslut gav vi upp och köpte råttgift... och nu har det varit lugnt några dagar. Håll tummarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar