söndag 7 april 2013

Jag är en sjuk människa...

Här kommer det... jag erkänner, jag är sjuk!
Jag HATAR HATAR HATAR när kökhandukar är skrynkliga och när de inte är vikta ordentligt.
Utöver det ogillar jag starkt skrynkliga och slarvigt vikta sängkläder!

När man torkar tvätten i tumlaren så BLIR köksahandukar oundvikligen skrynkliga och hemska, och jag är för lat för att göra nått åt det... så jag lider.
Jag lider varje gång jag plockar fram en ny skrynklig hemsk kökshandduk, jag lider varje gång jag trokar händerna på min skrynkliga handduk och jag lider till och med när jag slänger dom på tvätten.

Men IDAG så bestämde jag mig för att ta tag i berget med stryktvätt som tålmodigt legat och väntat på mig så länge nu - och DÅ, då passade jag på att stryka kökshandukarna som låg o väntade på att bli vikta också.
Åååå.... inre frid och sinnesro.... fy fan vad bra jag mår nu!


 

Förutom att stryka har vi hunnit med massor med grejer idag. Vi har varit hos Jannes mamma o pappa och satt upp en lampa och fått mat, vi har bytt däck på bilen, vi har tvättat, vi har satt sticklingar av pelargoner och vi har fixat belysning till våra små plantor vi försöker driva upp.

Chilis, kronärtskockor, squash, gurkor, fänkål mm...
 

En av två chiliplantor från förra årets försök... kanske en habanero?

Den ny lampan beundras.
 
 
Och nu börjar det bli dags att göra lite mat och bänka sig framför tvn och kolla på årets första MotoGP-lopp!!
Det ska bli SÅ kul!!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar