onsdag 28 januari 2009

Tillbaka på jobbet!

Nästan så att jag behöver skära av mig tungan för att jag säger det, men det var rätt kul att komma tillbaka till jobbet idag.
Kändes som en rätt bra dag, då jag fick gjort en hel del och fick undan lite pyssel.
Nu har jag några rätt intensiva veckor framför mig, då jag måste knyta ihop en massa trådar och avsluta många av mina otaliga ”puckar i luften”.
Känns lite stressigt, men samtidigt skönt att sätta en mental ”dead line” så att man inte ”flyter iväg” och aldrig blir klar (vissa av puckarna känns som om att jag haft dom för evigt..).
Efter det så kommer jag förhoppningsvis att få börja lite mer med konstruktion och lite mindre med administration igen – så som min chef lovat mig förra året. Känns riktigt bra.

I helgen som kommer blir det fult upp som jag nämnt tidigare. .

På fredag kommer Janne att spela på O’Learys med ”sitt” ”AC/DC tribute band” - AD/DC!
Jag tänkte smita över till en kompis före, och jag ser verkligen fram emot det… både att träffa kompisarna och att kolla på AD/DC… och jag har dessutom hört att de kommer att finnas en annan väldigt känd artist där… vem? Ja, det får ni veta senare…

Sen på lördag bär det som sagt av till Sunne på country festival. Får se till att i alla fall en av oss håller sig hyfsat städad på fredag så att vi kan köra till Sunne på lördag.
Jag pratade precis med pappa på telefon, och allt var klappat o klart, klockan 15.00. checkar vi in och countryfestivalen är officiellt öppnad!


Så över till softboll.
I förra veckan skickade jag in en liten notis till Nerikes allehanda om att två tjejer i vårt softbolllag blivit inbjudna till landslagsläger under februari, och den hade tydligen kommit med i fredagens tidning.
Kul! Vi behöver verkligen synas i tidningen och visa att vi finns.
Nu börjar det dra ihop sig och närma sig säsongstart (ja ja, jag vet - det är flera månader kvar, men det går fortare än man tror), och det börjar faktiskt att se ganska ljust ut med spelare också.
Som vanligt brottas vi med brist på spelare, och vid den här tiden på året så börjar vi som vanligt på att sakta med säkert få ihop laget.
En hel del som är kvar från förra säsongen, och några nya lovande tillskott.
Jag ser verkligen fram emot sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar