torsdag 19 mars 2009

En dag närmare helgen!

Hrmph… igår nämnde ju jag att Janne roade sig med att koppla stereo… Vid lite närmare efterforskning så visade det sig att det han pysslat med i ett par timmar var att jämföra olika sladdar! Underbart!
Och sen, när jag retade honom för att han är nördig så hade han mage att påstå att jag är lika nördig jag… och som ett illustrativt exempel tog han upp det skitsnygga hunter-träns jag köpte för några år sedan.
Löjligt säger jag!
Enligt Janne så är det inte normalt att gå och köpa ett träns, flera år efter att man gjort sig av med alla hästar och när ens framtida planer på att skaffa häst igen är: ”Tja, kanske eventuellt nån gång i framtiden om och när det passar igen…”
Fullkomligt absurt! För det första har jag letat i flera år efter just ett sådant träns, och för det andra så är det ju jättebra att ha när jag ev skaffar en häst. Han är så konstig ibland……


Kolla! Är det inte skitsnyggt????
.
.
Igår gick jag och hittade på att jag skulle testa att göra en hempermanent också.. ha ha.. och det gick ju så där. Som jag befarade så blev resultatet nått mjäkigt småvågigt grejs… men men – det blev i alla fall lite fuss och volym… kanske går att få ordning på.

En klassik förebild.. alltså, en sån bild som man tar före en förändring, inte en förebild som är en ledstjärna för andra människor... men det kanske ni fattade?
.
Och här är då en obligatoriska efterbilden. Se så glad jag är!
.
.
Även idag var det kanonfint väder och jag måste bara flika in att jag älskar sol, sol, sol! Det är en fröjd att åka till jobbet när solen skiner - och det är ännu fränare att den fortfarande skiner när man åker hem vid halv sex på kvällen! Det hade ju varit kolsvart för nån månad sedan!!!
.
Så cool som bara jag kan vara, på väg till jobbet!
.
Sol, sol, sol och torr asfalt (viste ni förresten att man kan spinna runt på torr asfalt med min volvo? - i alla fall med dubbdäck...)
.
.
På väg hem från jobbet idag så möte jag en HÄST i full galopp på motorvägen. Vände bilen på närmsta avfart (det var då jag testade hur fort man kunde spinna runt med vår bil) och åkte tillbaka för att se om jag eventuellt kunde hjälpa till att fånga in den, men som tur var fick polisen tag på den och allt verkade gått bra.
Jag måste erkänna att jag kände mig lite löjlig när jag vände bilen och åkte för att se om jag kunde göra nått… ungefär som att ”här kommer ”Allan Brallan” som är så djävla duktig på häst och bara måste lägga sig i”… men sen tänkte jag att ”om det hade varit min häst så hade jag varit djävligt glad för alla som är minsta hästvana (och alla andra också för den delen) som engagerar sig i att få bort min häst från motorvägen”.
Ja ja – hoppas att det gick bra med den i alla fall, att den inte skadade sig på nått sätt.

Nu ska jag gå och fixa lite käk och pussa på min sambo! Tack o hej, leverpastej!
.
.

I morgon är det sista arbetsdagen i veckan - tjohoooo!! Här är en stämningsfull bild från mig på mitt jobb så att ni alla kan se vilken ljus och luftig miljö jag jobbar i - och hur fluffigt mitt nypermanentade hår blev!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar