lördag 21 mars 2009

Världens bästa lördag!

Tja.. är det världens bästa lördag idag? Än så länge så ser det lovande ut. Vädret är fortsatt vårigt, och jag har inget inplanerat förutom softbollträningen.
Började dagen med att sova länge, gå upp och pyssla lite och laga frukost (lägenheten är fortfarande fin och städad, så bara det är ju en fröjd) och så har vi suttit i soffan och myst och bara haft det gott.



Jag har också hunnit med att leka lite med kameran, tagit lite vårbilder. Jag älskar tulpaner så här på våren… jag brukar alltid få nått sånt där städryck på våren. Jag handlar massor med roliga städgrejer (nya trasor, såpa, ajax osv..) och så köper jag tulpaner. Finns det nått mysigare än ett välstädat hem fyllt med tulpaner på våren?



















Såg precis att mina nya grannar håller på att flytta in, och vi kunde konstatera att de just nu håller på att bära in ett par rätt schysta högtalare – hoppas att de nya grannarna blir mer ”musiktåligare” än förra grannen .
Just nu har grannen mitt emot och grannen ovanför sålt sina lägenheter, och grannen snett ovanför har lägenheten ute för försäljning. Spännande att se hur detta blir… man vet ju vad man har, men inte vad man får.

Igår var Linn här en sväng och käkade lite mat och såg på film. Vi åt tapas och drack vin, och såg ”låt den rätte komma in”. En hel ok film, och maten var god.
Började med vitt vin och mortadella på vattenmelon, sen åt vi vin och gräddkokta musslor med vitt vin och sen käkade vi lite plock så som citron o paprikamarinerade kycklingvingar, potatisomelett, chili o vitlöksfrästa champinjoner och lite annat med lite rödvin (eller lite… det var kanske fel ord). Himla gott och en riktigt trevlig kväll.

Nu ska jag åka iväg till softbollträningen – simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar