måndag 30 mars 2009

Helg i Värmland

I helgen har jag varit hemma i Värmland och hälsat på tjocka släkten. Faktum var att det faktiskt blev lite extra mycket släkt... :)
På fredag grattde vi lillebror Jon som fyllde år.. vi köpte en elgitarr och mamma o Kente chippade in på en liten förstärkare.
Brorsan är faktiskt rätt grym på att lira, och jag tror bestämt att han blev ganska nöjd med sin födelsedagspressent.

Lillebror. :)

På fredag kväll lagade mamma god mat och vi hade det himla mysigt.

Till efterrätt blev det kladdkaka och vaniljsås... Janne är en baddare på att vispa.


Jag och mina söta syskon..

På lördag åkte Janne hem till Örebro för en bluesspelning på Clarion med Bluestompers, och han släppte av mig på Norra Mon. Min gamla ridklubb. Det blev faktiskt nästan lite nostalgiskt... här har jag lagt ner ganska många timmar.

Stallet på Eda Ryttarförening.
Här har jag (eller snarare mamma, för jag var ju inte så gammal) haft Pinus uppstallad ett tag, jag har varit ridlärare, ungdomsledare, haft andra hästar uppstallade... ja, jag har helt enkelt pysslat en hel del här......
.
.
Jaha, och vad tusan hade jag där att göra tänker du nu? Jo, det var nämligen så här att Ida (Idas mamma Karin har sin häst hos mamma) skulle rida Carmensita (Emelias gamla häst) för Mia, och då körde mamma dit ekipaget - och det är ju alltid kul att kolla på hästar och prata skit. :)
Ida och Carmensita.
Moster Gunnel var redan där när vi kom. (Jag sa ju att det var mycket släkt i helgen)
.
.
På lördagkvällen bar det av till pappa, för då skulle det bli släktkalas på Vita Älgen. Det var TorBjörn, min mosters ex man som fyllde 60, och detta skulle så klart firas med hela gamla släkten.
Det var jättekul att se gamla goda släkten på pappas sida igen - det var ganska många år sedan vi träffades allihopa.
Lillasyrran och jag.


Innan midagen... Helena på Värdshuset hälsar oss välkomna.


Födelsedagsbarnet.


Pappa spelar luftgitarr i salongen, där det senare blev dans...


På kvällen kom Emelia och hämtade upp mig, och körde hem mig till mamma igen. Söndag förmiddag tillbringades i största möjliga mysmode. Först låg jag och drog mig länge i sängen och läste. Sen kröp jag och Idefix upp i en fotölj med lite te o en bok.
Fram på eftermiddagen kom Janne tillbaka till Värmland och hämtade mig. Vi åkte hem till Örebro och det var ett underbart vårväder. Väl hemma i Örebro svängde vi förbi sushirestaurangen och köpte med oss hem... för att sen fira att vi varit tillsammans i 7 år. Vi hade en helmysig kväll.

Så här fint väder var det när vi kom tillbaka till Örebro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar