lördag 14 mars 2009

Jag gillar verkligen inte att städa!!

Oj oj oj - Nu har jag städat från det jag gick upp i morse (förmiddags) ända tills nu… jag har ifo inte hållit nått super tempo, men ändå plockat på precis hela dagen.
Jösses vad mycket skit vi hade undanstoppat i garderoberna, och vilka drivor med ”kan kanske komma till användning nån gång i framtiden-papper”, och… ja.. jösses.
Vi har sorterat och slängt för glatta livet – flera påsar med gamla VHS-kasetter, säkert ett ton med papper (gamla tidningar, block – you name it), gamla kläder som inte passar eller är hopplöst omoderna – jag tror att vi har fyllt upp halva soputrymmet själva.
Men hur trist det än är att städa – lika skönt är det när man är klar. Det är så grymt mysigt att krypa upp i soffan och bara njuta av att allt är så fint, och för att inte tala om hur underbart det är att krypa ner i en nybäddad säng i ett nystädat rum.
Den där goa känslan av nya sängkläder.. lite svalt och lite stelt. Även om den bara varar i typ 0,57 nanosekunder innan man trasslat till sängkläderna igen så är det ändå nått av det bästa jag vet. (och om man sen har MANGLAT sängkläderna så är det ÄNNU bättre - då är jag verkligen i sjunde himlen!)

I kväll är Janne och spelar med AC/DC bandet AD/DC på en MC-klubb i stan, själv kände jag mig inte upplagd för att hänga med utan jag kände att jag ville verkligen bli klar med städningen (sjukt jag vet), och nu ska jag bara sitta och njuta resten av kvällen med lite vin och bra musik i min städade lägenhet!


Så här kul såg det ut när jag dragit ut allt från mina garderober! Jag trode aldrig att det skulle bli städat igen.

Vardagsrummet städat, fönstret på glänt för vädring och missen som sitter i fönstret och luktar på "ute".

Lite skillnad på hallen! :)

Nybäddat!! Mmmmm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar