fredag 13 mars 2009

Världens bästa fredag?

Ja.. det är ju fredag i alla fall, och även om det inte är det bästa fredagen så är det i alla fall fredag och det räcker långt!

Igår var Janne och jag på vinprovning. Det var folk från den italienska vinproducenten Masi som var i stan för att pressentera sitt sortiment för stans krögare, och en bekants bekant lyckades ordna så att de höll en extra provning som vi fick följa med på.
Vi fick pröva inte mindre än 11 olika viner – allt från viner i prisklassen runt hundringen till viner i åttahundrakronorsklassen.
Det var riktigt roligt och intressant – och framför allt väldigt gott! J

I förra helgen var vi ju iväg och spelade softboll, och jag känner att jag ska nämna nått om det också.. det var en riktigt rolig helg. Vi spelade bra softboll och hade ordentligt kul. Vi hamnade i den utan tvekan svåraste gruppen (tillsammans med de två lag som tog hem turneringens guld och silverplatser) och vi förlorade två matcher och vann en. De två matcher vi förlorade var mot suveräna Sverigemästarna Skövde och mot ett ordentligt taggat Söder (som förövrigt var det enda laget som tog en seger mot Skövde under turneringen). Den match vi vann spelade vi mot Norrköping, och den vann vi ganska enkelt.
I kvartsfinalen mötte vi Enköping i en ordentligt spännande match som stod två-två i botten på sista inningen. Tyvärr lyckades Enköping få in en poäng till och vi förlorade med 2-3.
Men trots få vinster så spelade vi bra och vi hade ordentligt kul. Jag ser verkligen fram emot sommaren!

I dag har vi dragit igång med storstädning av lägenheten. Just nu har jag en liten paus från min garderobsrensning, men jag känner att det börjar bli dags igen… vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar