tisdag 5 maj 2009

Åska och regn!

Idag är det regn och åska ute… och jag ljuger om jag säger att jag inte gillar det! Årets första åskväder!! Det luktar så gott av vårregn och grönska, luften blir så frisk, ljudet av regndroppar mot fönsterbläcket…… och själva åskan! Det är ju bara fördävla mysigt!! Nu är det ju inte så att jag tycker om när det regnar för långa perioder i sträck, men ett litet vår/sommaroväder då och då livar ju bara upp!

I kväll ska jag försöka lura i Janne att vi ska hyra en film och kolla på. Och så laga lite god mat… jag har lammracks i frysen, så lite stekt svamp, lammracks och basilikasås lockar!


Jag hittade typ världens godaste recept på lammracks i en av Jamie Olivers kokböcker. Ja, jag vet att det är lite corny, men jag kan inte hjälpa det – jag älskar Jamie Oliver, eller rättare sagt hans mat! Jag har tre av hans kokböcker och allt jag testat har varit kanon!! Enkelt och smidigt och skitgott! Perfekt.



Detta var min första Jamie bok.... jag blev frälst..


Leta upp "de godaste lammkotletterna med basilikasås" och laga det för guds skull!

I denna hittar du också mycket gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar