söndag 17 maj 2009

Semestern närmar sig

Det börjar att dra ihop sig till semester… ja, inte riktigt än men i alla fall. Jag har bara fyra veckor kvar, och nästa vecka är det ju Kristi flygare, så då är det ju kortvecka med bara tre dagar på jobbet! Tjohooo!!

I fredags var vi iväg på maskinexpo med jobbet – inte helt fel. Det var jag och tre av grabbarna från jobbet som åkte, det var fint väder och massor med roliga maskiner att kolla på. Och väl på mässan så mötte jag upp med Linn som också var där med sitt jobb.


Några glimtar från mässan:

  • Precis när vi kom dit så skojade vi lite och sa att vi kan ju inte tala om att vi kommer från Volvo när vi gör våra "konkurensstudier" utan vi får hitta på att vi kommer från nått företag.. hmmm… "Hermanssons gräv och morr AB" vore väll ett bra namn.. och lite senare så kommer vi till "Hermanssons gräv AB"s monter…
  • En tillverkare (inga namn nämnda) märkte sina maskiner med "miljömaskin" i stor text på alla maskiner… när jag glatt stövlade fram och frågade vad det innebar så framgick det efter ett tag att det betydde typ att de uppfyller lagkraven vad gäller utsläpp.
  • Jag hoppade glatt in i en annan tillverkares maskin och testade att öppna och stänga frontrutan.. men det var lite trögt och trixigt.. så rätt som det var hoppade en list dän.. och sen blev vi ombedda att kliva ur och gå därifrån… hmm… vår frontruta i vår grävare ÄR kanske inte så pjåkig i alla fall.


En del tillverkare verkar ha lite billigare lösningar på AC-sidan än vad vi har..



Jag och Håkan provsitter en JD-traktor. Fränt passagerarsäte, och fin stängning av dörrarna.


På lördan var det dags för softbollmatch igen. Denna gång mot svenska mästarna Skövde. Inte helt oväntat fick vi ju spö.. med positivt var i alla fall att vi var bra offensivt. De flesta fick på bra slag, och vi stal baser och var vakna ute på bas. Själv är jag nöjd med att jag i alla fall fick på ett bra slag – sen dubbelhit. Sen så stal jag 3:e bas – och det känns ju ganska bra att ha gjort det mot Skövde. Jag gjorde även ett inhopp som pitcher – jag förstod ju så klart att det inte skulle gå så bra (jag behöver absolut träna mer om det ska blir nått för mig) så detta var ju rätt match att testa i. Men även om det inte gick så bra så är det faktiskt ganska kul.. så jag får väll träna på och se om det kanske kan bli ett inhopp igen i slutet av säsongen.

Här stjäl jag 3:e bas efter att ha slagit en dubbelhit.

Kung på 3:e bas...


Här tar jag poäng på en passed ball...


Jag tar i alla fall i...



Efter mitt inhopp som pitcher gick jag tillbaka till den mer bekanta positionen som catcher...



I veckan köpte vi oss ett nytt kameraobjektiv – ett Canon L-serien 70-200 IS. Himla roligt! Grymt bra objektiv, kul att kunna zooma lite mer än med kit-objektivet som kom med kameran, och fantastiskt kul att se vilken skärpa det blir på bilderna.

Provkort med nya objektivet...

Resten av dagen ska jag ägna åt att städa lite, plantera lite tomatplantor jag fått av Åsa och laga god mat och slappa framför tvn – och njuta av vetskapen att det är kortvecka till veckan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar