söndag 10 maj 2009

Tjoho.. i morgon är det måndag!

Inget jag ser fram emot… idag känns det faktiskt riktigt tufft att det är söndagskväll och arbetsdag i morgon. Det brukar inte vara nått som är besvärligt annars, men i dag känner jag mig inte alls sugen på att gå upp tidigt och släpa mig till jobbet i morgon… *suck*

I går spelade vi i alla fall softboll – och det var kul! Tyvärr förlorade vi båda matcherna, men om man räknar bort två innings där vi tappade otroliga 14(!) poäng i varje inning (en i var match) så spelade vi riktigt bra. I första matchen var vi iof något övertända och slängde bollar både hit och dit.. men sen så rättade det till sig. Kul var i alla fall att vi spelade grymt bra offensivt – slog bra och var aggressiva som fan ute på bas. Stal baser och utnyttjade alla misstag som motståndarna gjorde…

Själv är jag så himla glad att det har funkat jättebra offensivt för mig.. min slagning har funkat skitbra och på de här fyra matcherna vi spelat så här långt så har jag slagit 10 hits (det är alltså ett slag där man kommer ut på bas utan att bli bränd för er som inte är softbollnördar) och av de så är 6 st 2B hits (dvs slag som man hinner springa ända till 2B på). Och det har även funkat bra med själva baslöpningen, med stulna baser och jag känner att jag är bra med. Skitkul faktiskt!!

Här är jag på 2B och Eva på 3B efter att jag slagit en dubbelhit.
.
Tjohooo.. här stjäl jag 3b (safe så klart)
.
Och här några bilder när jag är uppe och slår.. sportigt värre.

I fredags så var Janne iväg och skruvade ihop Ducatin (tank och kåpor har varit på omlackning under vintern) så nu är han nöjd och glad (och jag kan börja åka bilen till jobbet när jag vill igen – tjohoooo.. aldrig mer tågpendla!!!).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar