lördag 6 juni 2009

Dags att städa!

Jösses Amalia! Det kommer ett gäng med folk hit om 6 timmar – och min lägenhet ser ut som ett BOMBNEDSLAG! Varför sa jag att vi skulle ha fest här? Ja just det ja – så att jag skulle tvingas att städa…. Så nu är det bara att bita i det sura äpplet och sätta igång!! Men fan vad skönt det ska bli när det är klart!

Janne har precis åkt iväg med sina gamla barndomspolare i "herrklubben" för att göra nått kul – vad som är på g är strikt hemligt, men de får säkert jätteroligt!

Och som grädde på moset så är jag lite lite lite bakis – inte så att jag verkligen är SJUK.. men lite tung i huvudet och lite trött. Vi var ju ute och åt mat på Jac's igår (ser ni nu att jag rättat stavningen J ) – det var supergott och vi hade hur trevligt som helst. Efter maten så gick vi på O'Learys och tog några öl tillsammans med Jannes polare. En supertrevlig kväll helt enkelt!


S.O.S. Tre stycken heminlagda sillar, serveras med finhackad rödlök, gräddfil, västerbottenost, fäbodknäcke, smör smaksatt med havssalt samt nykokt färskpotatis.

Gratinerad Chevrè En väl tilltagen skiva av Chevrè som vi gratinerar med äpple, rödlök samt honung, serveras med rostade pinjenötter, finhackad rosmarin samt svart & rosépeppar.

Kalvrygg Grillas och serveras med en filodegsrulle med potatis, rökt sidfläsk, färskost och gräslök. Serveras tillsammans med rödvinssky samt hemgjord pesto.

Sen avslutade vi med några goda ostar och portvin... kanongott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar