onsdag 8 juli 2009

Härligt spontan eller bara korkad?

I natt när Janne och jag satt i vardagsrummet med fönstret lite öppet och spelade X-box strax innan klockan tre på natten så dundrar det till på fönstret. Det var någon som kastade en sko… Den första reaktionen var att "oj, är det nån vi känner som är ute så här sent och har bestämt sig för att kika in på en sängfösare - VAD KUL!"…. men icke! När vi kikar ut så står där en helt okänd brud (inte helt olik Nina Hagen i utseende) och ropar att hon vill ha cigg.

Nu har vi ju inte "cigg" liggandes hemma i vår lägenhet, men inte ens om jag hade haft sjuhundra limpor med Prince liggandes i lägenheten hade jag givit det till nån random snubbe/snubba som kastar en sko på mitt fönster klockan tre på natten. Undrar om det är det faktum att jag blivit gammal som gör att jag tycker att människan i fråga bara var korkad och inte ett dugg så där "härligt spontan".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar