onsdag 22 juli 2009

Sol, cykel och lax!

Idag efter jobbet har jag spelat minigolf och solat lite med Moa och Linn. Vi gick o satte oss i en park här på norr och solade lite, sen kom vi på att vi nog måste köra lite minigolf också… kan väll bara säga så här. Minigolf är inte vad jag är bäst på! Men det var kul ändå..

Idag har jag även fått en cykel. En av Jannes trevlig arbetskompisar kände nån som osv… en gammal rosa crescent med bockstyre. Superful och superfrän – Janne har varit o köpt nya däck och fixar till den och jag älskar den redan!!!

Igår skulle Linn och jag åka iväg och plocka jordgubbar på självplock… men det gick inget vidare. Vi fick en vägbeskrivning från Linns syrra som varit där på lördag, och vi åkte fram och tillbaka och letade men hittade INTE nått jordgubbsplock. Antagligen hade de inte öppet på veckorna… Så nått hej blev det ju inte! J Men, i stället så gick vi på loppis och fyndade lite. Bland annat en lampa… ha ha, en ful gammal lampa… men skärmen är "rund" som en "kinalykta" om ni fattar – så jag ska göra om den till en ljuslykta i kinastil att ha i trädgården sena sommarkvällar när vi köpt hus.

Nu så ska jag laga mat och ha myskväll med Janne. Idag blir det kronärtskockor med parmesan och olivolja, sen musslor inkokta i grädde och till sist en regnbågslax som jag tänkte laga i paket med massor med DILL!!! Mmmmmm….

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad roligt att du hittade till min blogg! Jag lägger till dig i min blogglista, så jag kan kika in hos dig!

    Loppisfyndet undrar jag allt på!? En bild kanske?

    Maten låter helt underbar. Helt i min smak. Jag gjorde ocskå lax i foliepaket här om dan. Men musslor var det någon månad sen vi hade... Får nog bli snart.

    Kram Annika.

    SvaraRadera