tisdag 28 juli 2009

Vin, tanter och sång..

..var det mycket av i helgen. J

Jag var hemma i Värmland när Hästkamraterna hade ridläger. De brukar ha det varje år – och då träffas nån stans mellan 15-20 ungflickor (så som min mamma, min moster osv..). De kommer till Hallebol/Skällarbyn med sina hästar och bor hos Siri som har en underbar värmlandsgård och lagar fantastisk mat under helgen, de rider på ridbanan hos mamma och på kvällen dricker de (vi) en hel massa vin – och det sjungs en hel del också! Min roll i det hela är att vara ridfröken. Jag försöker så gott jag kan att köra med dom.. men jag är rädd för att jag är alldeles för snäll och låter dom komma undan med alldeles för mycket. Ja ja, hur som helst så brukar det vara jättekul, och så också den här gången.

Igår såg Janne och jag på MotoGP och F1. Efter som att jag var i Värmland under helgen så kunde jag inte se loppen då, men det gick ju lika bra igår. Först MotoGPn vid fem, och sen nästan direkt efter det F1… en mycket trevlig kväll.. men inte nog med det, vid halv tio tiden så kände jag att jag var lite för rastlös bara för att dega ihop framför tvn eller datorn så jag kom med den jättefiffiga iden att vi skulle gå på Rio och ta oss en öl. Sagt och gjort – vi gick till Rio och satte oss på uteserveringen och drack varsin öl. Det var verkligen supermysigt. Det börjar på att skymma på kvällen, och det var inte för kallt med väldigt friskt ute… helt enkelt kanonmysigt. Och på vägen hem så fick vi sällskap med en igelkott. De är ju så söta!!

Idag har Janne och jag varit runt och kollat på en massa hus (inget som direkt föll oss i smaken förutom ett som låg sex(!) mil från stan. Vi passade även på att gå på loppis och fynda lite, vi stannade till i Guldsmedshyttan och åt en 90gramare med bröd (så sällan man äter på gatukök nu för tiden så att det var riktigt riktigt mysigt) och så stannade vi till i Nora och köpte glass (deras hemgjorda glass är underbar) och handlade lite till på "Nora diversehandel". När vi kom hem var vi inte sugna på att ställa oss och laga mat så vi gick till Rio idag igen och köpte lite mat och tog en öl. Där träffade vi på en bekant med vän och vi hade det jättetrevligt. På väg hem så springer vi på vår vän igelkotten igen. Kul!

Lite bilder kommer nog i morn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar