måndag 24 augusti 2009

Idag var vi och besiktade huset!

Vi gick runt med besiktningsmannen som efter en grundlig genomgång av huset gav tummen upp! Det känns så himla skönt att han inte hittade nått större fel, faktum är att hans bedömning var att huset var i ovanligt gott skick. Jag kan verkligen knappast bärga mig innan vi får tillgång till huset!

Efter husbesiktningen anmälde jag mig på arbetsförmedlingen. Jag hade nog väntat mig att det skulle vara ganska bökigt och att bemötandet skulle vara lite sådär… efter alla historier man hört om hur arbetsförmedlingen fungerar… men jag måste verkligen säga att alla mina förutfattade meningar kom på skam. Jag blev mottagen av en trevlig tjej direkt jag klev in, sen visade hon hur jag skulle skriva in min på en av deras datorer. Efter det fick jag sitta och vänta en liten stund (de bjöd på kaffe under tiden) och så kom en jättetrevlig karl som blev min handläggare. Vi satt ner och pratade en liten stund och gjorde upp en "handlingsplan" som i princip betyder att jag ska söka jobb och så ska jag höra av mig till arbetsförmedlingen två gånger och stämma av under det kommande halvåret. Och jag som var nervös för att tvingas att gå en massa meningslösa "söka jobb kurser" och annat trams. Nej, tummen upp för arbetsförmedlingen så långt.

Just nu håller vi på och lagar västerbottenpaj till våra hemfångade och nykokta kräftor som vi ska äta i kväll! Janne fick ett lass av sin snälla arbetskamrat, och det ska bli SÅ gott!! Jag tänkte slänga upp lite bilder sen för att läska er! ;-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar