söndag 23 augusti 2009

Tillbaka i stan…

Tillbaka i stan efter en härlig helg. Först åkte Janne och jag till Strömstad med Jannes jobb Vi åkte ner på torsdag och åkte hem på lördag. Vi har haft drinkprovning, ätit räkor och simmat i mareld. Supermysigt!

På lördag morgon for vi hem från Strömstad, och jag gjorde en snabb mellanlandning i lägenheten för att duscha och packa om – och sen bar det av till Värmland. Vi var gamla järngänget från förr som skulle träffas och gå på Åmotsparken.

Vi var hemma hos pappa, och när vi kom dit så hade syrran pysslat och donat och gjort VÄRSTA pysslet med skitfint på verandan och massor med kräftor och ostar och kex och snyggaste plockmatarrangemanget med korv o grejer. Pappa bjöd på öl och vin och grogg och vi spelade ALLA gamla klassiska partylåtar och sjöng med för full halls, och jag hade sjukt trevligt. Alla gamla mysiga tjejpolare (utom en mycket saknad vapendragare som tyvärr var supersjuk och inte kunde komma), syrran och pappa, Carina som tyvärr jobbade men som tur var kom lite senare och mamma (som skjutsade ner mig till pappa och hade så trevligt att hon stannade kvar med oss och sjöng och pratade skit och framför allt kunde skjutsa oss när vi skulle till parken) – ja, jag hade verkligen en helkul kväll. Helt underbart att umgås med alla!

Idag har jag tagit det riktigt lugnt… började dagen med frukost på pizzerian med Ulrika precis som på den gamla goda tiden. Sen slappade jag på verandan nån timma (jag fick låna morbror Jan och Pias sommarhus i Åmot att sova i – helt underbart), satt i solen och läste och bara njöt av livet. Sen en snabb visit hos min sjuka vapendragare och sen en sväng till mamma. Syrran (min andra syrra) och jag lagade lite mat och så fick jag umgås lite med mina två andra syskon också innan jag åkte tillbaka till Örebro. Helt perfekt!

Så jag har haft en kanonhelg, och nu är jag ruskigt trött och ska snart krypa ner med Janne i sängen och sova – inte helt fel det heller!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar