tisdag 18 augusti 2009

Sista dagen på jobbet

I morgon gör jag sista dagen på jobbet… känns lite konstigt efter att ha jobbat där i åtta år. Men men, då är det väll dags att gå vidare… De närmaste veckorna planerar jag i alla fall att ägna mig 100% åt att förbereda inflyttning i nya huset.

Gud vad det är mycket att syra o ställa med. Det ska pratas med olika banker för att kunna välja den "bästa", och det ska besiktas, och det ska kollas upp allt runt i kring (sånt som sotning och sopkörning och var man får tag på ved och… ja, ni vet. J ), och det ska planeras flytt, och det ska ringas till mäklare, och det ska fixas med lägenheten osv….

För att inte tala om all grejer som vi måste skaffa. Gräsklippare, skottkärra, spade, snöskyffel, stege, yxa – you name it! Men, vi har i alla fall en trimmer som står nere i förrådet. J

Nej, nu ska jag gå och fixa käk och förbereda äppelpaj som jag ska bjuda alla på jobbet i morgon!

Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar